Alla inlägg under december 2012

Av Ida-Marie - 31 december 2012 12:14

Här ligger jag med min favorit Musse tätt intill och ändå glömmer jag att nämna honom i 2012 års höjdpunkter. Han är ju faktiskt min lilla bebis som jag INTE skulle klara mig utan. Vissa är kattälskare.. jag är nog mer än så!!

Det tog sin tid innan Christoffer gick med på att skaffa katt. Han är absolut ingen kattälskare. Eller HAN VAR absolut ingen kattälskare!!! Nu skulle han aldrig välja bort Musse. Han är en del av vår lilla familj!!

Av Ida-Marie - 31 december 2012 11:49

2012 ska snart bli 2013 och jag kan konstatera att det här året har varit grymt innehållsrikt. Nytt jobb, ny pojkvän som snabbt blir min nya sambo, flytt till lånat hus, flytt till köpt hus, graviditetstest visar positivt, utomlandsresa.... Och såklart massa mys med vänner och familjer.

Kan dessutom konstatera att året kommer att avslutas på ett underbart sätt. God mat, härligt sällskap (varav en ni kan se på bilden) och det bästa av allt: en liten sparkande parvel i magen. Min parvel. Min älskade sambos parvel. Vår parvel!!!!

Jag berättade för Christoffer i morse att jag hade en dröm när jag var liten. Jag sa alltid: "När jag blir stor ska jag bli mamma". 2013 kommer denna dröm att gå i uppfyllelse. Snacka om ett år att se fram emot!!

Av Ida-Marie - 30 december 2012 11:28

Både igår kväll och nu sedan jag vaknade så har jag känt mig sjukt rastlös. Vill att det ska hända något, vill göra något.. Men vad??? Ska på bio ikväll, men det är ju många timmar tills dess! Så jobbig känsla! Men men... eftersom jag började med en lång sovmorgon så får jag fortsätta med en lång frukost. Så passerar väl några timmar!

Av Ida-Marie - 30 december 2012 11:28

Både igår kväll och nu sedan jag vaknade så har jag känt mig sjukt rastlös. Vill att det ska hända något, vill göra något.. Men vad??? Ska på bio ikväll, men det är ju många timmar tills dess! Så jobbig känsla! Men men... eftersom jag började med en lång sovmorgon så får jag fortsätta med en lång frukost. Så passerar väl några timmar!

Av Ida-Marie - 23 december 2012 09:28

Jag är helt sjukt kär i vår katt Musse. Galet vad mycket man kan känna för en liten katt-varelse! Jag har alltid varit kattälskare, men denna kille är speciell. Speciell i sättet, speciell i utseendet och speciell för mig. Han är verkligen mammas (min) katt.

Av Ida-Marie - 23 december 2012 09:13

Älsklingen sover sött bredvid, Musse myser tätt intill och lillan sparkar i magen. Ibland inser man vad bra man verkligen har det! Det finns så många olika sätt att njuta av livet. Det handlar bara om att stanna upp och ta in nuet!

Snart ska jag väcka mannen bredvid för att ta med honom ner på lite sista-advents-frukost. Julvört med skinka, senap, varm oboy och 4 tända ljus!!

Av Ida-Marie - 22 december 2012 04:58

Klockan är snart 5 och jag har nog varit vaken minst en timme. Säkert en och en halv. Magen känns orolig, jag känner mig inte ett dugg trött och tankarna snurrar likt ett spinnande ekorrhjul. Hoppas fortfarande innerligt på att slippa magsjuka. Mammas lilla har varit väldigt aktiv väldigt länge nu, så jag hoppas det är det som påverkar magkänslan, oron och sömnsvårigheterna.

I morgon, eller ja idag, ska Christoffer ut och åka cross. Själv ska jag njuta av en lugn frukost med julskinkesmörgåsar och varm oboy. Sen ikväll ska vi göra pizza och ha myskväll. För sedan är det ju full rulle i några dagar. Det gäller att värna om vår tid tillsammans nu. Snart kommer det ju en parvel som kommer att finnas med och runtom oss dygnet runt. IIiiii vad vi längtar!!!!

Hm, nehe man kanske ska lägga ifrån sig minidatorn och ge sömnen en chans att slå till igen.

Godnatt (godmorgon?)

Av Ida-Marie - 20 december 2012 21:09

Magsjukan härjar som en tornado på jobbet. 4/6 i personalen har varit eller är sjuka, samt en hel drös med barn. Jag FASAR för att få det till jul. Har sett fram emot julen så oerhört länge och vill verkligen inte behöva ligga hemma medan mina nära och kära har julmys.

Moler i magen just nu, men det kan (förhoppningsvis) bero på inbillning eller min tumlande dotter.

Idag har vi i alla fall köpt de sista klapparna och bakat det sista julgodiset. Känns bra!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards