Alla inlägg under juni 2013

Av Ida-Marie - 26 juni 2013 11:31

Äntligen har Olivias kusin kommit. Han är precis lika fin som Olivia var när hon föddes. Perfektion!! Längtar tills vi ska åka och hälsa på honom, samt krama om mamman och pappan. Iiihhh grattis till mig, jag har blivit faster!!!!

Av Ida-Marie - 25 juni 2013 12:30

Min lilla tjej slurpar sakta i sig hela flaskan och sedan hamnar hon i matkoma. Ibland i någon minut, ibland mycket längre än så. En sak är säker.. Hon är galet söt när hon gör det!

Av Ida-Marie - 23 juni 2013 14:07

Här sitter vi på golvet medan pappa lagar mat.

Trötta lilltjejen vägrade vagnen. I mammas eller pappas knä sover man som bäst!!

Det är storstädning här i hemmet så strax ska jag försöka lägga ner trollet, äta lunch och sedan fortsätta. Skönt med ett rent hem, men fy fan vad tråkigt det är att städa!!

Av Ida-Marie - 19 juni 2013 09:00

Möttes av det vanliga morgonleendet i morse. Om hon bara visste vad hemsk mamma ska vara mot henne om några timmar. Antar att jag måste hålla i henne ganska hårt sen när de sticker henne i båda låren.

Vaccination på gång.

Mammas lilla skrutta. Hoppas hon slipper feber och elände utav det i alla fall. Alla reagerar ju olika.

Av Ida-Marie - 16 juni 2013 23:13

Igår lämnade jag sambo och dotter hemma och åkte på festligheter. Rose, underbart sällskap, Gastro, härliga möten med efterlängtade vänner, Harrys, musik, dansgolv. Jag hade så sjukt roligt och när jag kom hem vid halv tre (HALV TRE) och kröp ner bredvid min sött sovande lilla familj så kändes livet bra jäkla underbart.

Idag har vi fikat hos Elin och Alex. De går på övertid nu. Bf igår! Tråkiga väntan, men inom kort är lillkusin här. Vi alla längtar.

Åkte förbi jysk och fick med oss detta hem...

Vi behövde lite skugga på altanen och detta blev verkligen jättebra!!!! Önskar mig en ny utemöbel också, men det får vänta. En sak i taget.

Oj nu kan jag visst inte fokusera blicken längre. Är väldans trött. Hårt att vara ute och svira hihi.

Godnatt

Av Ida-Marie - 12 juni 2013 12:34

Älskar att säga godmorgon till vårt lilla frö och då få världens största leende till svar. Hon ger mig så mycket kärlek utan att ens veta om det själv. Älskade älskade unge!!

Nu har hon somnat, och sover jättetungt, i min famn. Vill bara sitta kvar och känna hennes värme, men vi måste snart åka till min BM. Dags för eftterkontrollen. BLÄ!!!!

Av Ida-Marie - 12 juni 2013 06:12

Det här är ohållbart.

På min högra sida ligger en snurrande liten tjej. Hon tar upp nästan halva sängen då jag inte vill ligga för nära och råka skada henne.

På min vänstra sida ligger en snarkande Christoffer med armar och ben som far åt alla håll och hur som helst.

Det är trångt, jag kan inte sova och min rygg går av.

Hade ställt klockan för att besöka jobbet idag. Slog av alarmet. Måste sova lite nu när mannen åkt till jobbet.

Godnatt

Av Ida-Marie - 7 juni 2013 13:42

När jag var singel och jag låg med tjejerna på stranden med en förmiddagscider i handen, så längtade jag efter ett stabilt förhållande och ett liv som mamma.

Nu när jag har ett stabilt förhållande och ett liv som mamma (nu tror ni att jag ska skriva att jag då längtar efter ett liv som singel och att jag inte vore mamma, vilket såklart inte kommer att hända), så längtar jag efter en kropp att kunna ligga på stranden med och energin inom och omkring mig. (Ja, och visst vore det väl gott med en kall cider en varm dag som denna).

Till saken hör i alla fall att jag ALDRIG är nöjd. Jag vill vara på alla ställen samtidigt. Göra så mycket. Jag vill vara hemma med min dotter, jag vill umgås med min sambo, jag vill ligga på en sandstrand (gärna utomlands), jag vill renovera i hemmet, jag vill träna och jag vill vara med mina vänner och festa. Det är ta mig fan inte lätt alltså. Mycket är genomförbart, men det krävs nog tid och tålamod från min sida! Man kan inte få eller göra allt på en och samma gång. Måste lära mig att leva i nuet för trots min rastlösa själ "mycket vill ha mer", så älskar jag det liv jag lever!! Jag har't bra gött!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards