Alla inlägg under augusti 2013

Av Ida-Marie - 29 augusti 2013 18:12

Mammas lilla groda sover gott!! Behöver lite extra mys då jag snart ska åka ifrån henne för att träffa tjejerna. Vi ska ut och käka, vilket aldrig är fel. Jag tycker dock inte om orsaken. En utav mina älskade tjejer flyttar på fredag. Ända ner till Kalmar. Alldeles för långt bort!!!! Tur att jag vet vart jag har henne trots avståndet!!!!!

Av Ida-Marie - 21 augusti 2013 11:25

Hade med dessa skönheter på promenaden igår...

Man kan ju tro att man ska känna sig trygg då. Men fegisen i mig kröp fram ändå. En bit in i skogen så började både Elsa och Bako bete sig väldigt konstigt. De började sniffa och dra sig mot samma håll och eftersom att jag skulle bli rädd av att möta en räv så vände vi och gick en annan väg hihi. Blev såklart en långpromenad ändå. Bara det att vi tog en annan väg.

Mår bra under dessa promenader. Älskar att röra på mig och jag känner mig så mycket piggare efteråt.

Av Ida-Marie - 20 augusti 2013 15:14

Jag blir ju helt sjukt lycklig av att shoppa. Vilket är farligt!! Man är ju inte direkt tät som mammaledig.

Igår shoppade vi i alla fall nödvändiga saker. Nödvändiga och roliga!! Vi köpte en ny köksmöbel samt två barnstolar. En till Olivia och en som Liam kan ha när han är här. Vi började skruva igår kväll, men insåg snabbt att vi var alldeles för trötta. Så nu ser det ut som ett kaos här hemma. Ska dock göra ett ryck lite senare. Vill ju få ordning på våra nya ting!

Ikväll är det veckans promenad. Jag och Milla har bestämt oss för att börja gå ut och gå 1-2 ggr i veckan. Man måste ju börja någonstans! Jag har dessutom anmält mig till dagskurser. Ska prova på till veckan och hoppas innerligt att jag blir kär och fortsätter. Vill och behöver komma igång med en rolig träningsform.

Bilden får representera mitt galna shoppingintresse, då dessa fick följa med hem förra veckan hihi.

Av Ida-Marie - 15 augusti 2013 20:33

I morgon tror jag minsann det får bli en mamma-dotter-dag. Lilla hjärtat fick feber i natt och ännu har den inte försvunnit. Kvällen har varit värst. Hon har varierat sitt vanliga glada jag med snyftningar och panikskrik som gick rakt in i mammas hjärta. Till slut gav vi Alvedon och hon somnade som en stock en timma efteråt. Hoppas INNERLIGT att det är som bortblåst när vi vaknar i morgon.

Därför ska vi alltså ta det lite lugnt här hemma i morgon. Mysa och låta henne återfå lite krafter. Hm, kan vara bra även för mig!! Känner mig alldeles vimsig av trötthet.

Av Ida-Marie - 14 augusti 2013 21:33

Idag var det BVC-besök. Mammas och pappas trollunge väger nu 6350g och är 60,5cm lång. Liten skrutta, men hon följer sin kurva perfekt. Det är huvudsaken. Dessutom var det dags för andra vaccindosen också. Aj aj aj den smärtan i mitt hjärta när lillan skrek så att hon nästan tappade andan. Deras smärta går verkligen över i en själv!!!!

Sist så blev hon inte påverkad alls av vaccinet. Idag har det dock märkts att hon haft det kämpigare. Hon ha varit jätteledsen under kvällen och mammas famn är bäst. Mysigt, men inte när det är på grund av att hon inte mår helt bra. Hon lyckades somna för nån timma sedan, men jag hör hur hon bökar. Kan bli en orolig natt för vårt hjärta.

I morgon kommer kusinerna på besök. De ska mysa med oss hela dagen. Blir grejer det. De avgudar Olivia och Olivia älskar när de leker och busar med henne.

Av Ida-Marie - 13 augusti 2013 15:25

Underbara älskade unge. Nästan alltid glad.

Av Ida-Marie - 12 augusti 2013 10:01

Jag sover sjukt dåligt om nätterna nu för tiden. I morse vaknade Olivia vid halv sex och åt. Bökade ett tag innan hon somnade om och vaknade igen vid 7. Då var hon fortfarande jättetrött, men kunde inte somna. Till slut fick vi kliva upp. Hon skrek som en galning så snart jag la henne ifrån mig. Som mamma så är det dock bara att gilla läget, kliva upp och finnas där för sin lilla. Nu sover trollungen väldigt djupt i mitt knä och jag kan absolut inte slappna av för att somna jag med. Dessutom ska vi iväg strax före elva och denna morsan måste göra sig i ordning. För min egen, men mest för alla andras skull haha.

Tur att jag älskar henne så sjukt mycket och att jag funnit min nya drog KAFFE!!

[Bild]

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards