Alla inlägg under december 2013

Av Ida-Marie - 31 december 2013 09:18

Då var Olivias första jul över. Utan snö, men med tomte och paket som sig bör. Det blev många mysiga dagar med våra nära och kära. Man känner sig bortskämd både genom kärlek och materiella ting.

Idag är det nyårsafton. 2013 har varit bland det bästa och bland det jobbigaste året hittills. Önskar mig inget hellre än att få må bra och njuta av det bästa i mitt liv år 2014. Kan bli en tuff start, men hoppas på förbättring med tiden.

Eftermiddagen/kvällen ska spenderas med vänner och barn. God mat från Strandkanten och eventuellt ett glas vin till det. Dagen började sådär, men med dessa planer borde vi få en härlig första nyårsafton med vår lilla prinsessa. Att hon inte kommer att orka fram till tolvslaget, det vet jag. Frågan är dock hur det kommer att gå för mamman och pappan? Haha

Gott nytt år!!

Av Ida-Marie - 9 december 2013 07:37

Mamma har en egen liten knasboll här hemma.

Ända sedan hon var några veckor gammal så har vi försökt få henne att ta tutten. Hon vägrade. Vilket till en början kändes som strunt samma. När det sedan visade sig att hon skulle använda mamma som napp både dag och natt, så kämpade vi ännu mer. Vi köpte alla möjliga sorters tuttar. Förgäves. Hon har använt dessa tuttar till att tugga på, och leka med.

För några dagar sedan kröp hon omkring och kastade omkring och lekte med en tutte. Plötsligt såg jag att hon kröp omkring med den i munnen och tuttade. Sedan dess har hon tagit napp. Vår underbara tjej på 8 1/2 månad haha.

Det märks faktiskt skillnad på henne. Hon har mycket lättare för att slappna av när hon får tutten och kommer till ro på ett helt annat sätt när hon ska somna på dagen. Underbart!!

Jag är dock inte speciellt förvånad. Det är en bestämd tjej detta. Hon bestämmer själv när och vad hon vill göra. Haha!!!

Av Ida-Marie - 6 december 2013 07:46

I natt låg jag och grubblade.

Hur mår Thess? Har Malin och Linda kommit fram ordentligt? Jag måste skriva och fråga sen. Skönt att Sara verkar må bättre. Är Liam bättre idag? Är det tänder på g, eller börjar han bli sjuk? Hur går det efter gårdagens händelse? Vad ska jag ha på mig på julafton?

Till slut kunde jag somna om!

Av Ida-Marie - 5 december 2013 10:23

Här vaknar jag och känner mig toksvullen om ögonen. Jag tar en bild på en gnutta av skiten och får världens underbaraste kommentarer. Jag vet att jag har underbara nära och kära. Det förvånar mig inte! Jag förväntade mig dock inte kommentarer av dessa slag. Dessutom har jag även fått underbara kommentarer här på bloggen. Hjärtat mitt smälter! Tårarna har runnit nerför kinderna denna morgon. Av glädje och värme!!! Känns skönt!!! Även om livet känns lite upp och ner så har jag i alla fall människor omkring mig som ger mig ljus i tillvaron. Jag känner mig överflödig med kärlek till er alla!

Och ja, jag har faktiskt kärlek till fler än min älskade lilla. Även om det kan vara svårt att tro hihi....

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards