Alla inlägg under maj 2014

Av Ida-Marie - 26 maj 2014 11:58

Nu pirrar det för fullt i magen. Mycket som känns spännande nu!!!

Olivia fick placering på Vitsippans förskola. Den ligger ju bara några hundra meter (om ens det haha) härifrån! Känns jättebra! Kusin Liam och Olivias kompis Viggo hamnade på Ängen. Känns lite synd, men det kommer ju att bli bra ändå! Hon lär ju känna nya kompisar.

Ett par dagar kvar tills vi styr mot värmen. Väldigt nervöst och underbart!! Håller alla tummar och tår för att själva resan ska gå bra. Det är ju den som kan bli tuff. Väl där ska vi nog kunna få in en härlig rutin. Packar för fullt om dagarna nu. Blir lite i taget eftersom lillan gärna vill vara med och röra runt haha. Som tur är så kommer mamma i eftermiddag. Då ska jag uträtta lite ärenden, samt packa klart det mesta.

Igår var det ju morsdag också. Jag firades på morgonen med paket, pussar och kramar. Mamma firades med lunch och fika, svärmor firades med fika och middag. Mysig dag med våra nära och kära!

Av Ida-Marie - 22 maj 2014 12:16

Träffade en tjej igår med så jäkla snygga solglasögon. Blev tvungen att fråga vart hon köpt dem. 80kr på guldfynd. Nu har även jag ett par. Gilla!!

Av Ida-Marie - 21 maj 2014 14:44

I morse hade vi frukostmys med tant Malin. Sedan har vi varvat dagen med lek ute och lek inne. Nu sover lillan inne och jag sitter ute och solar lite. Bra med lite grund inför Turkiet. Verkar dock som att det kan bli några molniga dagar där. Men vad gör väl det? Ser bara fram emot att få komma bort. Slippa laga mat, umgås med familjen och vännerna. Dricka drinkar och njuta av den sol vi får. När lillan vaknat ska vi hoppa in i duschen. När pappan kommer hem så blir det grillat hos Arvid, Emily och Charlie.

Av Ida-Marie - 19 maj 2014 06:56

Knasiga sömncirkel vi är inne i just nu. Denna morgon startade 5.30 Blir långa dagar då. Går inte att hålla henne vaken till 12-12.30 då, så vi blir tvungna att bryta vår fungerade sömncirkel och lägga henne två ggr på dagen. Hoppas det vänder snart igen.

Just nu läser Olivia böcker och myser med sin nalle puh. Själv försöker jag vila min jäkla rygg. Har sååå ont igen. Tröttsamt!!!!!!

Av Ida-Marie - 17 maj 2014 21:46

Det har varit en händelserik och mysig dag. Som så många andra sedan jag blev mamma. Avslutar kvällen med ett litet glas rött och kräftor. Sedan blir det till att krypa ner i sängen med min bok. Godnatt!

Av Ida-Marie - 17 maj 2014 12:49

Pappan har åkt på roligheter med grabbarna. Dotterns sover i sin vagn. Mamman sitter i soffan och läser.

Jag har knappt läst något alls sedan Olivia kom. Jag har inte haft varken tid eller ork. Jag har inte känt den ro som behövs för att kunna koncentrera sig och sätta sig in i en handling. Nu börjar jag komma tillbaka igen. Suget är här, jag har börjat på en bok och jag behöver inte läsa samma sida tio gånger för att tankarna svävat iväg någon annanstans mitt i. Känns skönt. Avkopplande. Något jag behöver.

Av Ida-Marie - 16 maj 2014 13:46

Förmiddagen har bestått utav lek, bus, lek och bus... Nu sover lillan gott. Ikväll blir det en lugn kväll hemma. I morgon ska nämligen pappan på kalajs, så vi ska ha tjejkväll här hemma. Jag och mini-me. Kanske att vi bjuder in någon mer, kanske inte. Det återstår att se när morgondagen går oss till mötes. En dag i taget. Nu är det fredagsmyset vi ska njuta av i första hand. Lite god mat och ett glas rött skulle sitta fint.

Trevlig helg!

En gammal bild, men har ser man ju huuuur busigt det kan bli. Haha!

Av Ida-Marie - 14 maj 2014 13:34

Nästa fredag har förskolorna stängningsdag. Då ska jag hoppa in och jobba en dag. Handledning och planering inför hösten. Känns jättespännande att få schema med mera. Spännande och läskigt som jag nämnt tidigare. Tanken på att få mindre tid med Olivia känns skrämmande. Jag ser dock ändå fram emot det. Det måste ju ske och jag vet att jag kommer att vänja mig med tiden. Jag hoppas innerligt att det är ett härligt arbetslag och att jag kommer att trivas på min nya arbetsplats!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards