Alla inlägg under november 2014

Av Ida-Marie - 30 november 2014 22:47

Om ca 6 timmar ringer alarmet. Då är det dags att starta en ny arbetsvecka. Jag är trött, men har tusentals tankar som snurrar. Den ena avlöser den andra och det känns som en enda gröt i huvudet.

Jag tror att jag har nämnt tidigare hur jag rabblar namn som andra räknar får?! Det har alltid fungerat för mig. Tankar på vad jag skulle kunna tänka mig för namn på vårt nästa barn. På Olivias framtida syskon. Det har dock inte känts speciellt bra de senaste veckorna. Inte efter det som hände. Känns som att jag inte vågar eller orkar tänka en självklar bild av framtiden. Ingenting är självklart.

Får försöka hitta en ny metod för att släppa alla tankar och behålla fokus för att lättare falla i sömn.

Av Ida-Marie - 30 november 2014 12:06

I morse blev det mysfrukost med färskt ciabatta-bröd, go-pålägg och juice. Det första ljuset är tänt och min fina hyacint som jag fått av en älskad vän sprider sin doft i huset.

Av Ida-Marie - 29 november 2014 19:35

Tar mig ett glas rött i väntan på min svägerska. Vi kände att vi behövde en kväll bara hon och jag. Männen skickar vi ut till garaget. De klagar inte.

Julpyntet är framme. Önskar att vi hade lite mer att fylla upp huset med, men vi får köpa på oss lite i taget. Längtar i alla fall till julen nu. Ingen snö, men julkänslan börjar ändå smyga sig på.

Av Ida-Marie - 29 november 2014 07:55

Förlåt mamma, men nu räknar jag ner tills du kommer hem! Börjar känna att det är dags nu. Jag märker dock att ni har det lika bra som ni förtjänar.

Dags för frukost på S-vägen. O har redan börjat tillaga i sitt rum, medan jag beger mig till köket och fixar något som vi kanske blir lite mättare utav hihi.

Av Ida-Marie - 28 november 2014 22:31

Sitter nere och bygger på mitt pussel och hör samtidigt hur O börjar hosta mer och mer däruppe. Snälla snälla låt det inte bli nåt mer nu!!!

Av Ida-Marie - 28 november 2014 20:01

Denna dag har varit hemsk. Känslorna har stormat hela dagen och jag ifrågasätter allt som har med mig själv att göra. Jag är livrädd för att hamna i samma gråa zon som när Olivia var liten. Att jag ska få ett bakslag. Tur att denna dag snart är över, så att jag får gå en ny till mötes. Jag hoppas att den blir bättre.

Sedan jag kom hem från jobbet så har jag i alla fall julpyntar lite, samt gjort om i O:s lekrum. Vill så himla gärna måla/tapetsera om, samt köpa ny inredning, men det finns inte pengar till det just nu. Därför fick vi använda det vi hade, vilket var skötbordet. Vi byter sällan blöja där nu för tiden i alla fall. Får duga tills vi kan köpa nytt.

Av Ida-Marie - 28 november 2014 11:33

Om 45 minuter börjar jag jobba och tårarna vill inte sluta produceras. Man tänker att det inte ska vara så jobbigt så länge. Vi var bara i vecka 6. Vi kan fortfarande bli gravida. Jag vet! Men känslor styr man tyvärr inte över lika lätt som man tror.

Denna väntan och tanken på att börja om och hoppas igen. Den känns fruktansvärd. Det känns som att det kan bli ett tufft år.

Mitt i allt detta så har jag släkt och vänner som väntar barn och jag vill verkligen att de ska förstå vad glad jag är för deras skull. Att jag aldrig skulle missunna dem det. Men hur visar man det när man själv inte mår helt bra?

Vissa saker styr man helt enkelt inte över. Hur mycket man än önskar att man kunde!

Av Ida-Marie - 26 november 2014 22:14

Jag tittar på varje avsnitt av Big Brother och kan skratta åt, irritera mig på, förvånas av och skämmas åt vad som händer i huset. Däremot har jag nog ALDRIG irriterat mig så mycket på en deltagare som nu.

Jag avskyr elaka människor som inte kan se bortom sitt stora ego och tänka på andra människors känslor och välbefinnande. Denna Pelle, eller snuskpelle som han kallas, verkar ju heeeelt knäpp. Vinner han så skäms jag över de som röstat.

Johanna kom in senare i huset. Det är så reglerna är. Pelle tycker att hon kan hålla käften och dra ut ur huset för att hon inte förtjänar att vara där. Han höjer andra deltagare genom smicker för att trycka ner henne. Han hoppas att ett annat lag ska vinna en tävling för att hans "kompisar" inte är med i hans lag. Nej usch vilken människa. Jag hade aldrig klarat av att bo tillsammans med en sådan person så länge. All heder till Johanna.

Det som förunnar mig nästan ännu mer än dock hur alla andra bara kan vara tysta. Att ingen försvarar Johanna när han går på med personangrepp.

UT MED PELLE!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards