Alla inlägg under mars 2015

Av Ida-Marie - 25 mars 2015 09:48

Idag är jag och lillbruden hemma och myser. Feberdags igen. Började efter släktkalaset i lördags och hänger fortfarande i. Får hoppas att det vänder snart så att hon är pigg inför helgens två kalas. 30-årsfirande och det framflyttade barnkalaset ska fylla vår helg.

Fick dra med mig O på ett ärende i morse. Stackarn, var inte alls pigg på att ge sig iväg. Var dock tvungen att fixa en grej. Nu är vi dock tillbaka i soffan och har slagit på en film.

O var i alla fall supernöjd över de presenter och det firande vi hann med i helgen.

Av Ida-Marie - 20 mars 2015 20:24

Idag är verkligen ingen vanlig dag. Idag är det vår älskade prinsessas födelsedag. Hela två år har gått sedan den dagen vi träffade henne för första gången. Två år fulla av sömnbrist, tålamodsprov, oro, tillsägelser och massor massor med glädje och kärlek. Två utav de bästa åren i vårt liv. Kan inte tänka mig ett liv utan denna bestämda, glada, duktiga, charmiga och fruktansvärt söta lilla brud.

Älskar dig oerhört mycket mammas hjärta!

Av Ida-Marie - 5 mars 2015 22:27

Det har verkligen varit en tuff period. Extremt högt tempo på jobbet, många Vab-tillfällen med O och ett så tråkigt väder att vem som helst riskerar att bli deprimerad.

Idag har i alla fall solen visat sig. Jag och O var visserligen inomhus hela dagen, men det kändes ändå uppiggande att få in lite ljus. Vabbar idag och i morgon. O spydde i natt och det kändes svårt att avgöra orsaken. Jag blir dock mer och mer övertygad om att det inte är magsjuka. Hon har varken spytt eller varit dålig i magen efter nattspyan. Ällmäntillståndet är bra och hon äter som hon brukar. Men nu är vi i alla fall hemma och vilar ett par dagar så slipper vi smitta någon i onödan.

På lördag åker vi med mamma/mormor till Filipstad. Min moster har nämligen, äntligen, flyttat dit. Känns jättekul. Både att ha henne nära, men också att få komma till Filipstad lite oftare. Känns nästan overkligt att man bott där i flera år. Som om det var ett helt annat liv. Vilket det iofs var också kan man säga. Ett härligt liv, såsom detta. Ett minne att bära med sig i framtiden. Det är trots allt det förflutna som varit med och format den jag är idag.

Nu är jag sjukt trött. Lillan sover i sin säng, med sin nya frost-pyjamas, och jag ligger redo för en god natts sömn. Hoppas det är en sådan jag går till mötes. Natti natt!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards