Alla inlägg under juni 2015

Av Ida-Marie - 22 juni 2015 21:31

Gjorde mig redo för natten och kröp ner i sängen redan vid 20-tiden. Har legat och läst/spelat lite i telefonen. Tänkte innan jag gick och la mig att jag kanske skulle ta en tallrik fil. Bestämde mig dock för att strunta i det. Nu är jag plötsligt jättehungrig. Skulle ha tagit den där filtallriken ändå. Vilken tabbe!

Av Ida-Marie - 22 juni 2015 15:20

Jag har inte "längtat" så mycket efter semestern i år. Antagligen eftersom vädret inte direkt varit strålande och eftersom jag vet att jag ska vara hemma så länge. Igår kände jag dock att det ska bli skönt att snart få 5 veckor hemma tillsammans med mina älsklingar. Behöver nog planera in lite mer regelbunden vila också. Känner mig helt slut i knopp och kropp för tillfället. Sover uselt om nätterna och har en tråkig foglossning som ställer till det på jobbet. Känner mig inte direkt smidig och smärt hehe.

Men nu är det alltså bara 9 arbetsdagar kvar. Sjukt! Kommer att sakna arbetskamraterna en hel del!!!

Om omkring 100 dagar får vi möta vår andra stora kärlek. Ofattbart härligt!!

Av Ida-Marie - 14 juni 2015 11:07

Magsjukan har gått i flera månader på O:s förskola. De verkar aldrig bli av med den. Föräldrar håller antagligen inte sina barn hemma tillräckligt länge. 48h efter sista symptom tack!!!

O har i alla fall klarat sig, tills i fredags. Då small det till med 3 kaskadkräkningar under kvällen och 3 mindre under natten. Älskade lilla hjärtat. Gör ont i hela mig när hon kämpar sig igenom varje omgång så tappert. Hon är otroligt duktig när hon är dålig.

Just nu ligger jag i soffan med magont. Tror inte att det är magsjuka utan min vanliga dumma mage, men det lär ska märkas snart. Håller tummarna. O och C är ute och cyklar. Första gången, denna helg, som hon lämnar min sida. Annars är det bara mamma som gäller. Brukar vara så när hon är hängig.

Av Ida-Marie - 7 juni 2015 21:31

7 juni och jag funderar på om och så fall när vi får någon sommar i år? Nog för att vi jobbar 4 veckor till innan vi går på semester, men den får ju gärna komma innan dess. Längtar efter sol, värme, energi! Igår under dagen var det väldigt behaglig temperatur, men det spöregnade stundtals. Idag har vi blå himmel, men det blåser halvstorm. Frustrerande!!

Idag har jag i alla fall beställt mammashorts och sommarskor till mig, samt bland annat sommarpyjamaser till O. Värmen måste ju hitta hit snart!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards