Alla inlägg under november 2015

Av Ida-Marie - 29 november 2015 22:08

Idag har vi storstädat och julpyntat. Stjärnor, tomtar och en paketkalender har plockats fram. Adventsljusstaken behövde dock nya ljus, så den får vi vänta med att ställa fram. Tänkte gå in på Nilles i morgon och försöka hitta några fina!

Jag har precis fått M att somna här så nu ska jag själv slå igen för natten. O har vaknat kring 5-5:30 de senaste mornarna så jag måste passa på att sova utifall hon gör samma sak i morgon. Hoppas inte!

Trevlig advent på er!

Finaste mini!!

Måste även lägga ut en bild på mina "stora" älsklingar. O och hennes kusin. De sprider sådan glädje och denna bild är bara så underbar. Så mycket bus och kärlek!!

Av Ida-Marie - 23 november 2015 22:19

Veckorna springer förbi. Jag håller knappt reda på vad det är för dag, än mindre vilket datum det är. När BVC-sköterskan, tidigare idag, bokade in en ny tid nästa tisdag den 1 december så kändes det helskumt. Första december?! Redan?! Galet!

Vi har lite att ta tag i framöver. De sista julklapparna, julgran, julpynt, julbak, skicka ut julkorten, köpa kläder som barnen kan ha på sig på jul. Med mera!!

Det är så svårt med kläder till tjejerna just nu. Vissa kläder i storlek 98 är för stora för O, medan andra är bra. Storlek 50 är bra, i vissa fall till och med för stort, för M men det känns onödigt att köpa för mycket i en storlek hon förmodligen inte har så länge till. Förmodligen vill säga! Hon går fortfarande inte upp som hon bör. Min lilla lilla gosefis. Nu 3575g. Vi får hoppas att det vänder snart!!!

Dags att få några timmars sömn innan det är matdags. Godnatt!!

Mina finaste!!!

Av Ida-Marie - 17 november 2015 21:42

I lördags blev vår mini-trollunge en månad. Älskade liten. Och liten är hon verkligen. Hon vägde igår endast 3380g. Har på grund av denna dåliga viktuppgång nu fått börja lägga till ersättning efter varje amningstillfälle. Hon älskade det! Vilket tydligt visar att hon inte blivit mätt ordentligt tidigare. Skruttan!

Storasyster är i en extremt jobbig period just nu. Jobbig period för mamma och pappa, men främst för henne själv. Känner inte riktigt igen henne. Hoppas innerligt att perioden snart går över. Älskade lilla vän!

Av Ida-Marie - 8 november 2015 08:06

Usch vad jag mår dåligt över min kropp nu. Den ser verkligen hemsk ut efter denna graviditet. Det är inte själva vikten jag mår dåligt över. Har några kilo kvar till invägningen. Känns inte så farligt. Det är ärren, bristningarna, den lösa huden. Jag mår riktigt riktigt dåligt när jag ser mig själv i spegeln.

Aldrig mer bikini! Det är en sak som är säker!

Har ångest över första gången jag behöver visa mig naken för någon annan än C. Kommer ju antagligen att bli i badhuset när vi ska dit med barnen till exempel. Kan ju inte missunna dem det bara för att jag mår dåligt över hur jag ser ut. Det är ju inget som jag vill att de ska märka av.

Ville ju åka utomlands till sommaren. Det vill jag inte längre! Kan låta ytligt, men så må det få vara då. Jag tycker det känns hemskt!

Av Ida-Marie - 3 november 2015 13:24

Jösses vad dagarna rusar förbi. Inte konstigt att mitt minne sviker mig många gånger. Jag har fullt upp med att hålla reda på vilken dag det är. Idag är det i alla fall tisdag den 3 november. Så mycket har jag förstått haha. November månad. Nu måste vi verkligen sätta fart med att köpa småpaket till Olivias paketkalender, samt beställa/köpa alla julklappar.

I fredags hade vi en myskväll i badhuset. Vi var ett stort gäng som träffades där så att barnen fick bada och fika. Ska försöka åka dit lite oftare nu. Olivia älskade det denna gången. Hon har ju varit så reserverad tidigare, men nu släppte det!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

I lördags var jag (och M såklart) på tjejkväll hos min svägerska. Vi har börjat med "halv åtta hos mig" och hon var först ut som värdinna. Jättegod mat och en riktigt trevlig kväll. Som alltid med dessa brudar!

[Bild]

I söndags tog vi en promenad till svärföräldrarna. Jag kom dock bara dit, sedan fick C hämta bilen så jag kunde ta den hem. Jag får så extremt ont i bäckenet. Hoppas sååå att det ska ge sig snart för jag vill verkligen börja träna inom en snar framtid!!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards