Alla inlägg under juni 2016

Av Ida-Marie - 22 juni 2016 12:37

Hon krålar och kryper, hon sitter stadigt, hon reser sig mot allt, hon säger mamamama, ajajajaj, hon har tand nummer 5 och 6 på gång och hon leker titt ut. Det går fort nu!! Älskade underbara lilla prinsessa. Mammahjärtat svämmar över av stolthet, lycka och innerlig kärlek.

Av Ida-Marie - 16 juni 2016 06:54

05:20 vaknade Malva, så nu sitter jag här färdigsminkad och tittar på min lekande lilla skrutta.

Idag ska vi på lite ettårsfirande för en kompis son. Det är mammagänget som ska träffas med de minsta. Vi kommer dock utan present. Har beställt den online och dyker säkert upp nästa vecka.

När jag hämtat O från förskolan ska vi till en av mina barndomsvänner och hennes dotter. Var ett tag sedan vi sågs nu och jag längtar efter dem båda. Det härliga med dessa relationer är att man inte behöver ses så ofta för att bibehålla en god relation.

Nu har vi mycket planerat framöver. Både på veckodagar och helger. Flera måsten, men mest roliga saker. Det är ju för sjutton midsommar snart. Dessutom är det mindre än en månad kvar tills vi åker till Göteborg med mamma- och pappagänget. Ska bli så sjukt roligt!!

Det jag dock ser mest fram emot är när C går på semester och vi får njuta av ledigheten tillsammans med tjejerna. Ska verkligen försöka ta tillvara på varje dag!!!

Igår hade Olivia utklädningsdag på förskolan. Hon ville vara en fjäril. Självklart fick hon som hon ville. Min vackraste fjäril!!!

Av Ida-Marie - 8 juni 2016 10:54

"Du och jag vill ha sommar mamma". Så sa Olivia en dag när det regnade ute. Så rätt hon har. Hon är en riktig sommartjej, precis som sin mor. Nu har vi haft en period av härlig sommarvärme och heldagar ute. Så underbart! Idag var det dock både kallt och regnigt. Ger inte upp hoppet för det. Hoppas fortfarande på en varm och solig sommarsemester med familjen. Allt blir så mycket lättare på något vis.


Nu har dock Malva fått feber. Igår låg hon på 40 grader och har varit jättekinkig. Idag har febern sjunkit något, men hon är fortfarande inte helt sig själv. Så drygt när de små är sjuka. Man vill bara knäppa med fingrarna och göra dem friska.

Igår började Malva krypa för första gången. Hon har krålat sig fram förut, men nu så fick hon in snitsen. Sjukt vad snabbt de utvecklas.

Nu ska denna mamma titta på lite serier innan skrutt vaknar och det är lunchdags.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards