Alla inlägg under november 2016

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några felkörningar nådde vi äntligen målet. Ullared. Vi möttes av en full parkering, kö för att få tag i kundvagn och låååång slingrande kö in till varuhuset. Men vad gör det när solen skiner och man är i ett sånt härligt sällskap.

Vi började med en lunch utanför varuhuset innan vi tog oss in. Vad som såg ut som en flera timmar lång kö tog ändå bara 45 minuter. Däremot spenderades ett flertal timmar inne i varuhuset. Drömmen för shoppingsugna, julklappssökande, mammor.

Vi avslutade lördagen med en genomgång av vad vi shoppat, pizza, vin, spel och många härliga skratt innan vi somnade gott i den stuga vi hyrt.

Klockan ringde även tidigt söndag morgon och vi begav oss, så snart vi var klara, ännu en gång till varuhuset. Frukost, ytterligare några timmars shopping och en lunch avverkades innan vi styrde hemåt.

Vi var alla överens om att detta måste bli en tradition. En energigivande helg som dessutom gav oss en bra start på julshoppingen. Nu är de flesta julklapparna klara och vi kan pusta ut en aning!!

Idag har vi dessutom storstädat och julpyntat här hemma. Så jul, jul, strålande jul. Nu är du välkommen. (och snälla du, TA MED LITE SNÖ)

Storsessan i sin nya Ullaredspyjamas.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards