Alla inlägg den 3 december 2016

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev det inte! Han undersökte mig och sa sedan att han inte kunde känna något navelbråck. Gissa om jag blev förvånad? Chockad kanske snarare är det rätta ordet. Jag hade gått och ställt in mig på att det var ett navelbråck jag hade. Visst, jag var ledsen över att behöva genomgå ytterligare en operation, men jag hade ju i alla fall en förklaring till den oroväckande knölen i min mage.

Läkaren sa att jag har diastasis recti. Det vill säga separerade magmuskler. Ett problem som sällan opereras, om man inte har tur, utan kräver sjukgymnastiska övningar. Att jag hade detta förstod jag efter mitt besök på vc, men jag trodde att bråcket var en anledning till denna delning av musklerna. Nu kom vi dock till den stora frågan. Vad är det då för knöl jag känt (och fortfarande känner), samt vad är det som orsakar mina magsmärtor som kommer och går?? Detta kunde han inte svara på, men det måste såklart undersökas vidare.

Efter ett par veckor fick jag hem en kallelse till röntgen. Den 15/12 ska jag dit. C har tagit ledigt då det kommer att ta omkring 3h och jag tror att det vore bra för mig att kunna fokusera enbart på detta både före och efter besöket. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös. Jag ligger varje kväll och målar upp det värsta scenariot, för att i nästa sekund slå bort de hemska tankarna och tänka att det säkert inte är något farligt alls. Att det är min "vanliga" problemmage som är i farten.

Jag tänker inte så mycket på dagarna, utan det kommer när jag ska till att somna på kvällarna. Jag kan dock inte göra annat än att invänta denna dag och ta det som det kommer. Det värsta är väl att jag kommer att få åka hem denna dag ovetande om vad som blev tydligt, om det nu visar något. Att jag ännu en gång ska få vänta på att få något svar. Jag vill veta orsaken till detta, men jag hoppas såklart att det inte ska vara något farligt!!

Nu har jag skrivit en hel novell och skulle nog kunna fortsätta ett bra tag till om detta och alla känslor som flyger utanför min trygghetszon, men jag börjar bli sjukt trött. Ögonen tynger och jag ska tillåta dem att slå igen för ikväll. Hoppas på en natt med lyckliga drömmar!! Godnatt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards