Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Ida-Marie - 8 juli 2013 21:42

Ligger i sängen och känner en rädsla över att det ska hända ikväll igen. Kan inte låta bli att vara orolig över att det ska vara nåt annat än stress eftersom det inte gått över helt ännu. Att känna sig bakis utan att ha konsumerat alkohol dagen innan är ingen höjdare och aningens oroväckande. Snälla snälla snälla, låt det försvinna. Helst nu genast!!

Tänk om nåt skulle hända så att jag inte fick vara nära min lilla tjej. Mådde dåligt bara av att lämna henne i natt utan att veta när jag skulle komma tillbaka. Snacka om stress som bidrar till ännu mera stress om det nu är det som är orsaken.

Av Ida-Marie - 8 juli 2013 20:10

Igår runt 18-tiden så började jag känna mig svagt yr. Som om jag började få blodsockerfall. Tog mig, efter en stund en kaka, men det hjälpte inte. Det kom och gick, men försvann sen helt.

Vid halv elva kröp jag ner i sängen. Satt och kikade på mobilen när jag plötsligt började känna mig jättekonstig. Jag försökte fokusera blicken, men sängen snurrade. Plötsligt snurrade hela rummet. Christoffer försökte ge mig vatten och så satte jag huvudet mellan benen. Det hjälpte inte. Plötsligt rusade hjärtat som om det skulle slå ut bröstet på mig. Christoffer la ner mig på golvet och ringde sedan till svärmor. När hon kom så ringde de ambulans för jag kunde inte resa på mig.

Väl inne på akuten tog de EKG och kopplade upp mig för att hålla koll på puls och hjärtslag. Alla värden såg bra ut. När läkaren, efter några timmars väntan, dök upp så kunde han inte hitta något allvarligt fel genom de kontroller de gjort. Han kunde inte säga vad som hade orsakat det, men att jag måste komma in direkt igen om det upprepas. Då gör de en hjärnröntgen. Inget de gör i onödan när man är såhär ung.

Jag och mina närmsta omkring kan nog dock räkna ut vad orsaken är. Det stavas S T R E S S.

Jag vet själv att både jag och Christoffer är rastlösa, sociala människor som gärna är i farten hela tiden. Jag har dessutom en förmåga att tänka bort mig själv ibland. Vad jag egentligen vill, eller vad jag egentligen orkar.

Nu måste det bli ändring. Vi måste tagga ner. Vi har en dotter som behöver båda sina föräldrar. Som också behöver lugn och ro omkring sig ibland. Nu måste vi prioritera om.

Jag vill ALDRIG mer gå igenom det jag gjorde igår. Det var hemskt!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards