Alla inlägg under juli 2015

Av Ida-Marie - 25 juli 2015 21:45

Vid tio hämtade vi lilla M och sedan dess har dagen rullat på som bara den. Det har gått jättebra. Han är en väldigt nöjd liten goding och O har varit jätteduktig med honom. Hon har heller inte varit speciellt avis. Däremot ville hon prompt att jag skulle söva henne så det gjorde jag såklart. Därefter fick vi lilleman att somna i vagnen. Nu sover han gott bredvid mig i gästsängen. Pappa får ta hand om O i natt. Förhoppningsvis är hon så trött att hon inte reagerar på att jag inte ligger bredvid.

Nu ska även jag släcka och försöka sova. Man vet ju inte när denna lilla mannen tänkt vakna för käk härnäst. Godnatt!

Av Ida-Marie - 24 juli 2015 22:54

C har blivit med moped. Han har dessutom fått på en barnstol så att O kan åka med. De är ett gäng farsor som alla skaffat sig varsin. De ska tydligen ut och fara med våra små till diverse ställen. Moppefarsorna haha. O uppskattade det i alla fall väldigt mycket. Hon satt helnöjd bakom pappa, på deras första gemensamma tur, tidigare idag. Mina coolingar!

Av Ida-Marie - 24 juli 2015 17:47

Nu har vi precis kommit in efter en heldag ute. Jag, C och mamma har målat precis hela dagen. Skönt att få så mycket som möjligt gjort dessa dagar då det är uppehåll. Vi kom minsann en bra bit idag! Känns skönt. Känns dock mindre skönt i kroppen. Ryggen njuter inte direkt av att slita för mycket just nu. Vi får hoppas att det inte känns alldeles för jobbigt i morgon. Då ska vi nämligen vara barnvakt åt O:s minsta kusin, 3 månader. Vi hämtar honom i morgon förmiddag och ska sedan ha honom tills på söndag förmiddag. Beroende på hur mor och far mår efter en natt på bröllopsfest hihi. Ska bli mysigt med en liten här hemma.

Av Ida-Marie - 24 juli 2015 08:30

Tänk att vi nu är i vecka 30. Känns så härligt när det är fredag och vi går en vecka närmre vårt mål. Längtar!!

Av Ida-Marie - 22 juli 2015 22:23

Idag, 150722 klockan 14.15, fick ännu en vän från mammagänget sitt andra barn. En liten Ville som var 51cm och vägde 3305g. Supersöt såklart.

Nu är vi två från gänget som har sitt kvar. Ska vi få pojkar allesamman denna gången eller får någon utav oss en tjej? Spänningen är ooooliiidlig!! Längtar verkligen mer och mer för varje vän som åker in och får träffa sin nya familjemedlem. Om högst 3 månader så har även vi vår lilla här. Tänker man så, så känns det sjukt nära. Underbart!!

Av Ida-Marie - 22 juli 2015 22:16

Som anat så blev O väldigt trött under förmiddagen på Kolmården. Vi hann med Bamses värld (som var höjdpunkten enligt vår älskling), sedan fanns det ingen ork till att hålla intresset vid liv. Vi fokuserade därför på att söva henne. Passade på att äta lunch medan hon sov. När hon vaknade blev det linbanan, lunch för henne, djurtittande och dagens andra höjdpunkt: ett besök inne hos getterna. Att få gå in och klappa dem var en stor lycka. Älskade unge vad hon sprudlar när hon är på det humöret.

Regnskurarna kom och gick från lunch och framåt, men till slut övergick skurarna till ösregn. Då gick vi en sista tur genom bamses värld i hopp om att få se honom en sista gång, sedan åkte vi hem till hotellet igen. Trötta i både kropp och knopp.

Av Ida-Marie - 21 juli 2015 05:55

Igår styrde vi mot Norrköping. Väl framme blev det först en lunch på stan, men under eftermiddagen regnade vi in på Busfabriken. Riktigt rolig eftermiddag som uppskattades väldigt av O. Avslutade dagen med en middag på hotellet.

Jag vaknade strax före fyra, gick på toaletten och hade sedan svårt att somna om. När jag väl lyckades så vaknade O strax före fem. Hon låg kvar och försökte snällt somna om, men efter ca 40 min tyckte hon att det var morgon. Så nu är barnkanalen på, pappan sover och jag kommer antagligen att vara galet trött senare idag. Men som sagt, man kan ju inte sova bort semester!

Två timmar till frukost, sedan styr vi mot Kolmården. Håll tummarna för att vädret är med oss!

Av Ida-Marie - 14 juli 2015 07:12

Blir väckt av att O sparkar mig i ryggen. Flyttar bort henne och lägger mig bekvämt igen. Då börjar mini sparka inifrån. Tvåbarnsmamma är man ju redan. Märker jag det!

Ska strax smyga mig upp för att göra mig iordning. Ska bli så underbart att få sätta sig i frisörstolen. Hoppas innerligt att hon kan göra något roligt, snyggt, av detta barr. Ska försöka ta bra före och efter bilder.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards