Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Ida-Marie - 15 januari 2016 23:27

Jösses vilken dag! Olivia har haft hög feber hela dagen och Malva har bara sovit korta stunder i taget. Vår stora prinsessa somnade i soffan vid 18:30, men vaknar titt som tätt av sina kruppanfall. Malva somnade ungefär samma tid nere i soffan. Till slut fick vi ta ner Olivia en stund så att hon kunde lugna ner sig och därmed lugna ner hostan. Båda barnen är då vakna ett tag. C har jouren så när han får åka på sina andra tur denna fredagkväll så får jag båda barnen att somna för natten i soffan. Plötsligt börjar Olivia hosta och då vaknar såklart Malva. Ja ni hör ju kaoset. Lika rörigt som det låter.

Nu har jag sövt om Malva i vårt sovrum och Olivia sover i soffan. Jag sitter på helspänn för att rycka in om någon utav dem vaknar. Kan bli en härlig natt detta. Jösses! Så jäkla typiskt att detta sa ske när C har jouren. Och inte nog med detta. Antingen så har är det magkatarren som krånglar eller så har jag fått i mig nåt knasigt. Magvärk och svagt illamående. Vågar jag chansa att sätta mig på toa?! Haha, jag vette sjutton alltså.

Hoppas innerligt att C snart är hemma igen så att jag kan göra mig iordning och gå och lägga mig. Skulle dock inte förvåna mig om han blev utringd även i natt. Kaaaooos!

Av Ida-Marie - 15 januari 2016 09:11

Tanken var att vi skulle åka till öppna förskolan idag, men i natt vaknade jag av att ett litet element kröp under mitt täcke. Jag kände direkt att Olivia hade feber. Så det fick bli en mysdag hemma istället.

Jaha nu är Malva trött. Inte lätt att hinna blogga nu för tiden haha. På återseende!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards