Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Besviken på mig själv

Av Ida-Marie - 29 november 2013 22:33

Dessa tårar alltså. Ibland undrar jag om de aldrig tar slut?!?!

Det börjar bli tröttsamt att vara såhär känslig. Att ta illa upp för allt. Att vara rädd för andras åsikter. Att vara rädd för att inte vara nog, inte duga. Att fundera i cirklar. Att analysera.

Olivia är min sol i detta mörker. Men livet inom dessa fyra väggar är inte allt. Jag har varit, och är så mycket mer än så. Synd bara att världen utanför har förändrats så att jag inte längre vet hur jag ska passa in i den.

 
 
Ingen bild

Elin

4 december 2013 20:51

Jag känner inte dig egentligen, men jag måste bara säga att du verkar vara en så go tjej och en fantastisk mamma! Det är inte så lätt att få barn då hela ens liv förändras. Oftast till det bättre såklart :) Låt andra få anpassa sig till dig och ditt nya jag och inte tvärt om!
Kram Elin, mamma till Nova :)

Ida-Marie

5 december 2013 10:15

Men åh Elin, TACK!!! Jag är så otroligt känslig nu för tiden så nu kommer tårarna! Dina ord värmer och jag vet vad rätt du har i det du skriver. Det är svårt. En stor förändring och mycket man vill vara och göra i sin nya roll. ?? Jag måste dock jobba en hel del på det!!! Kramar

 
Ingen bild

Elin

5 december 2013 23:55

Jag är likadan som dig tror jag ;) jag har alltid viljat att alla runt omkring mig ska må bra och har därför alltid ställt upp på alla andra än mig själv i första hand. Men när man blir mamma så är det en annan liten människa som tar all fokus :) det har varit ovant och lite jobbigt för mig att inte längre kunnat ställa upp på alla andra hela tiden, jag har fått börja säga nej. Vilket är något som jag definitivt behöver öva på! Jag har mycket att lära från min lilla prinsessa :) <3

Hoppas att du snart kan släppa det du mår dåligt av och börja fokusera på det som är viktigast för dig i livet. Övning ger färdighet :) och med din otroligt söta lilla dotter vid din sida är jag säker på att du klarar det utan problem! Kram <3

Ida-Marie

6 december 2013 07:41

Ja, jag säger ofta ja även om jag egentligen inte har tid eller ork. Får dåligt samvete annars. Man vill ju gärna ställa upp så gott det går, men kroppen säger till slut emot.

Jag hoppas också att det vänder helt snart. Jag är dock oerhört glad över att ha min lilla tjej, min sambo och resten av mina underbara nära och kära. Det hjälper ju en hel del.

Önskar mig lite bättre självförtroende och sömn i julklapp i år ;-)....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards