Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Vårt 2015

Av Ida-Marie - 7 januari 2016 20:45

Vi firade in det nya året hemma hos oss tillsammans med goda vänner och god mat. 2014 hade varit ett år fyllt med både glädje och sorg. Nu såg vi fram emot 2015 med förhoppningar om att få utöka familjen.

Året började med en underbar nyhet. Vi plussade. O skulle bli storasyster. Detta trots att jag hade opererats för ett utomkvedshavandeskap bara ett par månader tidigare. Samtidigt som vi kände en enorm lycka så fanns oron som en klump i magen. Tänk om det inte går vägen denna gången heller?

I februari åkte vi på en veckas skidsemester till Lofsdalen tillsammans med svärföräldrarna, samt svågern och hans familj. Det hjälpte oss att tänka på annat för en stund. Där åkte vi slalom, lekte med barnen både inomhus och utomhus, samt myste massor i lägenheten vi hyrt.

Väl hemma så fick vi komma på ett tidigt ultraljud. Världens härligaste känsla spred sig i kroppen när vi såg ett litet hjärta slå. Nu kunde vi slappna av en aning och njuta av att bli tvåbarnsföräldrar till hösten.

Detta var året då jag fyllde 30 och vår lilla prinsessa fyllde 2. Det firades med släkt och goda vänner. Jag valde dock att skjuta på min 30-årsfest ett år med tanke på att jag var gravid och inte hade så mycket ork vid denna tidpunkt.

I slutet på April föddes en liten prins till släkten. O:s fjärde kusin.

Äntligen var det dags för oss att få reda på om vi väntade en pojke eller ännu en flicka. Tji fick vi. Det lilla pyret i magen vägrade att visa sina privata delar. Vi skulle snällt få vänta till oktober månad. Beräknad födsel var den 8 oktober.

Inför semestern packade jag ihop mina saker och sa hej då till jobbet. Jag valde att ta semester i anknytning till graviditetspenningen och blev därför hemma några månader innan bebis anlände.

Sommaren bestod tyvärr inte av så mycket sol. De fina dagarna vi fick spenderades dock på stranden, eller ute i stugan. Vi påbörjade dessutom ett projekt hemma: Måla om fasaden. Från rött till grått. Vi hann med hela framsidan innan vi fick lägga bort penslarna för detta året.

När C började jobba igen och O gick 15h på förskolan så spenderade jag mycket tid med mina mammisar. Flera utav dem hade nu fått bebis nummer två. Jag var sist ut att få 2015.

Oktober kom och jag var så galet trött på att vara gravid. Jag är verkligen inte en sådan person som njuter av graviditeten. Jag är stolt över innehållet, men jag känner mig bara klumpig och trött. Därför var det otroligt drygt när vi passerade det beräknade förlossningsdstumet. Det kändes som att bebis aldrig skulle komma.

14 oktober kom äntligen värkarna igång och på eftermiddagen föddes en liten flicka. Ännu en underbar prinsessa. Det kändes så självklart och hon var så fin! O kom snabbt in i rollen som storasyster och även för henne var denna lilla flicka så självklar från första stund.

De närmsta månaderna efter det handlade om att lära känna den lilla trollungen och att hitta rutiner för vår nya familjekonstellation. Att nu vara fyra kändes fulländat.

O:s tredje och M:s första jul kom och gick med allt vad det innebar. Tomte, klappar och massa gottigheter.

Nyårsafton firades först genom bob-åkning i pulkabacken tillsammans med mamma-, pappa- och barngänget. Därefter blev det trerätters, mys och övernattning hos svågern med familj. Ett perfekt avslut på vårt 2015. En härlig start på vårt 2016.

Årets största händelse var såklart när vår mini kom till världen och vår älskade O blev storasyster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards