Alla inlägg under november 2012

Av Ida-Marie - 11 november 2012 11:46

BabyGruppen är en utav de nyaste apparna som jag laddat ner. Där kan man se hur många procent utav graviditeten som passerat, samt hur många dagar det är kvar till bf.


Såhär står det idag:


52,7% av graviditeten har passerat (148 av 280 dagar).

Du är i gravidvecka: 22

21 veckor + 0 dagar har gått.

Du är i kalendermånad: 5

Du är i graviditetsmånad: 6

Du är i trimester: 2

Du har 132 dagar kvar till BF.



Det går framåt och jag längtar sååå!!!


Längtar dock även till julafton. Älskar julen från topp till tå :).



Av Ida-Marie - 7 november 2012 14:59

Har kommit in i en väldigt seg period. Är så sjukt trött på eftermiddagarna och ibland vill jag bara gråta för ingenting. Hormoner? Må vara så. Eller så håller jag på att bli sjuk. Vem vet. Har dessutom väldigt ont i ryggen om dagarna.


Har skickat in ansökan om havandeskapspenning/graviditetspenning. Blir intressant att se om man får det eller inte. Ska ju tydligen vara väldigt svårt att få det att gå igenom. Allt beror nog på vilken handläggare man får. Hur som helst så kommer nog inte kroppen att palla allt för nära inpå bf. Får väl hoppas på att man blir sjukskriven annars. Om inte så kan det bli en tuff period på slutet.


Ikväll är det Husmöte på jobbet. Suck! Hade hellre stannat hemma och tagit det lugnt bara. Gömma mig under en filt.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards