Alla inlägg under december 2014

Av Ida-Marie - 20 december 2014 21:01

Idag har vi pyntat granen. O tyckte att det blev sååå fint. Hon var jätteduktig med att bara titta på den ända tills lillkusin kom. Då busade de upp varandra och kunde inte hålla sig ifrån granen helt och hållet. Plötsligt var den aningens sned. Lite senare, under eftermiddagen, så satt vi på golvet i vardagsrummet och målade O:s naglar. Plötsligt rasar granen till golvet med en smäll och kulorna spred sig över golvet. Lillan blev vettskrämd och flög upp i min famn. Kan då meddela att nagellacket INTE hade torkat. Haha, jaja så kan det gå. Nu står granen upp igen och C har dragit åt julgransfoten lite extra.

Nu har jag slagit upp varsitt glas vin åt mig och mannen. Han står i duschen efter att ha spacklat lekrummet. I morgon ska det slipas och målas. Äntligen!!! Har så mycket jag vill göra i detta hus, men en sak i taget! Nu väntas det filmmys!

Av Ida-Marie - 18 december 2014 15:40

Förra helgen hade vi julfest med mamma- och pappagänget. Lika lyckat som alltid när vi träffas allesamman. Underbara människor! Det fick mig att faktiskt känna lite julstämning och börja längta efter allt som har med julen att göra, samt se fram emot ett nytt år.

O har äntligen blivit bättre. Vi håller henne dock hemma i morgon så att hon inte drar på sig något nytt inför julledigheten. Ser helst att vi håller oss friska de sista veckorna på 2014. Har varit FÖR mycket nu!!

Alla julklapparna är inslagna och till helgen ska vi baka julgodis och klä granen. Myyys!!!

Av Ida-Marie - 18 december 2014 15:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ida-Marie - 12 december 2014 07:37

Idag ville minsann inte O ta någon sovmorgon. Trots dåligt med sömn under natten så tyckte hon att vi skulle kliva upp före 6. Hon kanske kände på sig att vi har lite att göra idag. "Städa städa varje fredag..." Japp, idag ska huset städas, borden dukas och Janssons frestelsen tillagas. I morgon vankas det julfest med mamma-pappa-gänget. Som vi har längtat!! Det blir en start på Boda Bord för att sedan fortsätta det roliga hemma hos oss med julmatsknyt, vin, lekar/tävlingar och härligt sällskap.

Just nu tittar vi på Pippi igen. Mjukstartar dagen lite så vi kan samla energi för alla måsten. Sedan får vi nog koka en kanna kaffe till denna mamman. Jag hade nämligen inte valt att gå upp före 6, om jag själv fått välja.

Av Ida-Marie - 11 december 2014 18:28

Usch vad trött jag är. Känner mig helt slut i både kropp och knopp. Det är så sjukt segt att gå hemma hela dagarna och att få så dåligt med sömn på nätterna. Det verkar dock som att O har fått sin energi tillbaka, så jag hoppas att det vänder nu. Många prickar har börjat torka så jag hoppas av hela hjärtat att hon kan gå tillbaka till förskolan på måndag! Vill tillbaka till jobbet! Vill tillbaka till vardagen!

Av Ida-Marie - 10 december 2014 21:55

Ikväll slog jag och O igång en Pippi Långstrump-film och myste under en filt. Det är nog första gången som hon sitter så länge och tittar på något med sånt fokus. Herr Nilsson är favoritkaraktären såklart. Hon älskar apor!

Nu sover vår lilla prick och jag ska strax gå upp och lägga mig jag med. Jag har börjat på en ny bok som jag vill skumma igenom några sidor i innan det är dags att håva in lite sömn. Har varit uppe hos henne 4 ggr redan, så kan bli en seg natt.

HOPPAS vi får en lugn jul och nyår när det kommer till sjukdomar. Vi borde vara värda det!!

Av Ida-Marie - 8 december 2014 23:56

Likt en liten apa på sin mamma klänger sig O fast på mig. Jag får inte lämna någon yta mellan oss för då vaknar hon. Igen vill säga. Hon vaknade efter en timmas sömn ungefär. På grund av klådan. Sedan kunde hon inte somna om förrän 23.40 Blir nog tyvärr ingen snäll variant detta.

Oh, nu flyttade hon sig lite. Då ska jag passa på att lägga mig lite bekvämare och försöka sova medan hon gör det.

Håll tummarna för att vi får en bra natt!

Av Ida-Marie - 7 december 2014 18:57

Då var det dags för sjukstuga igen. Denna gång är det vattkoppor. Än så länge är det dock ganska få prickar och hon verkar inte må speciellt dåligt av dem. Febern är heller inte speciellt hög för tillfället. Hoppas det blir en snäll variant, men tillräcklig för att hon ska slippa få det igen. Just nu sitter vi hemma hos lillkusin, som även han är en liten prickig-korv. O matar sin nalle med välling och snart ska vi packa in oss i bilen och åka hemåt. Måndag i morgon igen. Jobb för mig och vab för C.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards