Alla inlägg under december 2014

Av Ida-Marie - 4 december 2014 15:22

Har längtat väldigt till slutet av denna vecka. Idag ska håret få en ny omgång. Otroligt behövligt. I morgon ska vi ÄNTLIGEN hämta mamma/mormor på Degerfors tågstation. På lördag ska jag och C på julbord med hans jobb och på söndag ska vi mysa med några av våra närmsta vänner. Kan ju knappt blir bättre. Full fart fram till jul. Känns skönt att ha annat att tänka på. Att se fram emot!! 

Av Ida-Marie - 1 december 2014 22:40

Ikväll började O gäspa och gnugga ögonen redan före 19, så jag gjorde henne redo för natten och sedab gick vi upp och la oss i hennes säng. Japp, hon och jag i spjälsängen. Det är så vår lilla chef vill ha det. Hon åt upp nästan all välling och sedan körde hon igång med full energi att sjunga och prata. Som bara den. Jag förstod några ord hit och dit, annars var det rena grekiskan. Så helt plötsligt så säger hon "mamma, mamma" och börjar ljuda bokstaven P. Så säger hon åter igen "mamma, mamma... Puss" och ger mig en av sina härliga pussar. Så fortsatte det ett bra tag. Hon galet stolt över att kunna uttala bokstaven P och då få ihop ordet puss, jag galet stolt över att hon är min.

Bjuder på en gammal bild på C och vår lilla pussgurka! Kärlek!!

Off

Av Ida-Marie - 1 december 2014 17:08

Önskar att man kunde stänga av tankar och de känslor som följer med dem.

Försöker vara som vanligt. Försöker vara stark och glad. Känner mig dock varken stark eller glad. Kan njuta av stunder med familjen, med vänner, på jobbet. Jag kan dock inte stänga av tanken. Känslorna. Blir riktigt trött på mig själv. Ältar och ältar. I huvudet, med min svägerska, med vänner, med C och här på bloggen. Förlåt!! Här vet jag i alla fall att människor har ett val att läsa eller att låta bli. Mina närmsta får dock stå ut med mitt eviga tjat. Önskar att jag hade mer av min positiva sida att ge just nu!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards