Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Ida-Marie - 7 juli 2015 14:59

Kände mig konstig i söndags förmiddag. Lite yr och illamående. Värmen var dock extrem, så jag trodde det berodde på det. Höll mig lite mer i skuggan och försökte dricka lite vatten då och då. Under eftermiddagen kändes det plötsligt värre. Orkade inte så mycket mer än att ligga ner. Ringde förlossningen för rådgivning. De hänvisade mig vidare till förlossningen i Örebro, som tyckte att vi skulle komma in på kontroll.

Inne i Örebro gjordes kontroller för att se över graviditeten. Allt såg, som tur var, bra ut ut med lilla tjorven. Vilket jag iofs kände på mig. Jag fick med mig microlax utifall det kunde vara förstoppning.

På väg hem fick jag kasta mig ur bilen vid ett rödljus mitt i centrala Örebro. Stod där och spydde vid vägkanten i ett par minuter. Not so nice. Varken för mig eller de stackarna som passerade i bil precis bredvid. Vi fortsatte hemåt.

Igår spydde jag två gånger på morgonen/förmiddagen. Det var kolsvart. Ringde vc. De tyckte att jag skulle åka till akuten. Så mellan ca 15-22 den första semesterdagen låg jag i en obekväm säng på akuten och fick genomgå diverse undersökningar. De kom inte fram till någon specifik orsak. Jag hade lite förhöjd sänka, lite lågt blodvärde och var lite uttorkad. Annars verkade de undersökta organen må bra. Det är tydligen svårt att göra en full undersökning med bebis i magen. Jag åkte i alla fall hem, åt lite och gick och la mig.

Idag känns det bättre, men inte helt bra. Känner mig slö och lite orolig i magen. Tror dock den försöker ställa in sig på att ta emot föda igen. Som tur är så är mamma och syrran här idag. Det gör så att C kan måla och jag kan vila.

Så vad kunde detta bero på då tro? Var det en kombination av graviditet, värme och dålig matsmältning? Jag vet inte, men jag vill INTE ha det tillbaka. Ska dricka mycket vatten, försöka hålla magen glad, samt ta det lite lugnare. Denna vilde i magen gör ju inte direkt saken bättre heller. Känner mig som en torktumlare både dag och natt. Jag är dock oerhört glad över att han/hon mår bra!!!

Bjuder på en bild från i lördags, då allt kändes aningens bättre!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards