Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Trött morsa!

Av Ida-Marie - 31 augusti 2016 21:38

Malva har sovit otroligt bra sedan hon föddes. Hon har sovit i sin säng varje natt, med undantag från vissa dagar den korta perioden då jag ammade. Hon flyttades över till eget rum när hon bara var några månader (minns ej exakt just nu) och hon slutade äta nattetid för längesen. Visst kan det komma någon jobbigare natt ibland när hon vill ha mat eller vi får springa in och stoppa in tutten någon gång, men farligare än så har det inte varit. De tuffaste nätterna har berott på magont, och de har varit få.

Det var en period nyss då hon sov precis hela nätterna från ca 19-20 till 6-7. Helt underbart med tanke på vad krånglig Olivia var när hon var liten. Man kände att man verkligen var värd det nu! MEN nu i några dagar så har Malva vaknat jätteofta och varit ledsen. Man får lägga rätt henne, stoppa in nappen och stå kvar ett tag tills hon somnar om. I natt var vi till och med vakna med henne mellan ca 23:40-02:00. Jag känner mig helt död. Hjälper inte att jag har åkt på en trälig förkylning dessutom.

Jag hoppas innerligt att denna period av vakna nätter beror på att även hon är förkyld och att det vänder snart igen!!

I morgon ska jag med Malva till barnmottagningen. Vi ska följa upp hennes mjölkallergi och så ska de göra en ny allergiutredning. Just för att hon har varit förkyld och rosslig i bröstet sedan födseln. Det ska bli intressant att se vad de kommer fram till. Hon är ju så sjukt infektionskänslig också, så kan vara bra att få denna utredning gjord innan hon ska börja förskolan. Lilla pluttan. Tur att hon trots detta är så otroligt glad och nöjd av sig.

Tittar man på bilder från tiden innan hon började äta mjölkfritt och efter så ser man verkligen vilken skillnad det är. Hon var så smal och liten innan hennes kropp fick den mat den kunde ta till sig och bevara.

Detta togs 10 december och det nedanför togs 16 januari.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards