Alla inlägg under april 2013

Av Ida-Marie - 8 april 2013 22:54

Man ska vila när bebis vilar. Ja det är väldigt skönt och behövligt att göra det MEN... det gör det svårare att somna på kvällen märker jag nu. Brukar däcka så snart Olivia somnat runt 21-22, men inte idag. Dock måste jag nu göra ett ordentligt försök. Har ju jouren, som jag brukar säga. Snart dags för första natt-amningen ju.

ZzzZzz...

Av Ida-Marie - 8 april 2013 21:26

Mamma Olsson och Pappa Eriksson kan ha gjort en rejäl tabbe. Olivia har ju blivit med napp. Hon är ju sååå snuttig och ska ligga vid mammas bröst och snutta tills hon somnar. Nu har vi dock hittat en napp som hon klarar av och helt klart blev VÄLDIGT förtjust i. Det är dock den största och fulaste napp jag sett utvändigt haha. Jaja, så länge skruttan är nöjd så är vi nöjda! Nu blir hon dock TOKIG om hon tappar ur den. Skriker som en galning och blir så ivrig och flaxar med armarna så det är svårt att stoppa in nappen igen. Haha tokfia!

Idag gjorde jag en beställning från Ellos. Beställde stora tröjor som kan täcka korven på magen lite bättre. Allt jag har hemma nu sitter ju så förbaskat tajt. Är inte van vid att väga såhär mkt eller att ha en bulldeg på magen. Då blir det både ovant och jobbigt psykiskt!

Har haft en tuff dag idag. Känner mig stressad och lite deppig. Lite hormoner, lite för höga krav, livsomställning. Ja mycket är det nog som spelar in! De där rosa molnen det pratas om när man blir mamma, de växer nog fram skulle jag tro. Tror inte riktigt på att de bara pluppar upp när den lilla hamnar på bröstet!

Får hoppas på en bättre dag imorn! Promenad får det i alla fall bli. Annars har vi inga planer än så länge. Känns rätt skönt faktiskt!!

Godnatt!

Av Ida-Marie - 7 april 2013 14:16

Från och med imorn så är brudarna hemma själva då det är dags för pappan att börja jobba. Det innebär alltså att mamman måste börja planera sin tid lite mer. Matlådan bör stå redo i kylen, toalettbesöken bör tajmas in och kanske vore det bra om man sov samtidigt som Oliviatjejen under dagen. Man blir trots allt ganska trött av att inte få den vanliga sammanhängande sömnen man är van vid (innan graviditeten då, för då var den ju också som bortblåst).

I morgon ska dock Faster Elin följa med oss till fotografen. Tanken är att ta kort till tidningen. Kan bli spännande!!!

Av Ida-Marie - 3 april 2013 17:33

Idag är jag 2 veckor. Det firade vi med att åka för vägning och mätning på BVC. Jag är nu 49,5cm lång och hade gått upp över 200g så nu väger jag 3410g. Mamma har grädde i tuttarna. Dessutom kissade jag ner min BVC-sköterska Liselotte. Det är så skönt när man får lufta lite och måste man, så måste man!

Efter bvc gjorde vi vår första familjerunda på Coop, gick galant, innan vi åkte förbi faster Elin så att mamma och pappa fick ta varsin kaffe i solen. Jag bråkade lite med mamma så att jag fick lite av den där grädden, plus lite närhet, sen somnade jag till i vagnen.

Ikväll ska jag få bada igen. Wohooooo!!! Dessutom skulle mamma behöva fila mina naglar för jag river mig så illa i ansiktet. Det är väl inte lika roligt kanske!

Nä, nu ska jag ta med mig mamma upp så att hon får byta min blöja. Det är behövligt kan man säga.

Tack för ordet! /Olivia

Av Ida-Marie - 2 april 2013 10:16

Snart ska vi på shoppingrunda. Hade dock gärna legat kvar och sovit en stund till. Trötta tjejer här hemma idag!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards