Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Ida-Marie - 17 januari 2013 19:57

Att vara gravid OCH förkyld visar sig tära en hel del på humöret. Hormonerna bidrar till att jag bara känner mig deprimerad och får ångest. Fasar till exempel inför morgondagen. Jag kommer att vara ensam från morgon till kväll. Älsklingen åker direkt till firman efter jobbet. De ska dricka lite öl och sedan gå på hockey. Eventuellt utgång, eventuellt inte. Jag får hur som helst ångest över att sitta själv hemma hela dagen. Om det ändå vore så att jag var pigg och alert så att jag orkade hitta på nåt. Så är ju dock inte fallet just nu. Dessutom är jag nog inget vidare sällskap. Känns som att jag kan bryta ihop när som helst.

Ikväll har älsklingen gjort mat till oss och nu är han uppe och tappar upp ett bad. Han är i alla fall mån om att jag ska må bra. Visst gör det att man känner ett visst lugn, men det trollar tyvärr inte bort känslan inombords helt. Får helt enkelt hoppas på att morgondagen är en bättre dag och att den inte blir fullt så hemsk som jag fasar för just nu.

Av Ida-Marie - 17 januari 2013 13:53

Glömde ju bildbeviset till gårdagens prestation!

Av Ida-Marie - 17 januari 2013 13:49

Igår var Mamsen på besök. Jag fixade hennes hår och så bakade jag semlor på samma gång. Allt gick lite lugnt till med tanke på min rygg och pågående förkylning, men det blev bra. Både håret och semlorna vill säga! Ska nog våga bjuda mina söndagsgäster på varsin om de vågar sig på att smaka hihi.

Idag jobbade jag några timmar på förmiddagen. Sedan åkte jag hem och la mig. Vaknade ganska nyss och halsen känns inge vidare alls. Nätterna är jobbigare än vanligt också nu när jag är ännu mer täppt i näsan än vad graviditeten bär med sig. Men men.. det går ju över. Nån gång. Nu är det i alla fall helg! Den ska mestadels avnjutas med vänner!!

Största problemet just precis nu är... vad ska jag äta för lunch?? Ska genast bege mig till köket och rota runt bland valmöjligheterna.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards