Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Ida-Marie - 22 januari 2013 13:05

Jag har varit rökare en gång i tiden. Det bästa som fanns då var första ciggen på morgonen, cigaretten efter maten och den känslan av tillfredsställelse man fick av sin beroendeframkallande pinne. Det jobbigaste var när suget satte i och man inte kunde/skulle röka. På de långa lektionerna i skolan, under flygresor eller när man försökte sluta.

Jag har hittat ett, nästan men inte riktigt, lika starkt behov nu. Extra White Melon Mint tuggummi. Jag tuggar som en galning. Kan få ett så starkt sug/begär att jag inte kan sluta tänka på det innan jag fått ett i munnen. Ett räcker förresten inte. Måste ta två åt gången. Stoppar in ett, tuggar lite och stoppar sedan in det andra. Det är tills smaken försvinner som det underbara sitter i som mest. Ibland spottar jag ut och tar två nya. Får panik om jag märker att ett paket börjar ta slut utan att jag hunnit köpa ett nytt. Sjukt?! Ja!! Det är antagligen det jag "fått dille på" som folk brukar fråga nu när man är gravid. Känns lite galet, men hellre dille på tuggummi än på chips eller murbruk! Haha

Sen har jag ju blivit tokig i konstiga starka dofter. Avgaser, bensin, nagellack, nagellackborttagningsmedel, spray... Dock är ju inte dessa sååå bra att stå och andas in mer än nödvändigt, så jag får försöka klara mig med de få doser man får under vissa tillfällen i vardagen!!

Vi kan nog konstatera att jag inte är fullt normal!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards