Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Ida-Marie - 5 januari 2013 23:26

Tanken var att vi skulle ta magbilder för varje vecka som går, men veckorna passerar så fort. Vi har glömt bort det flera gånger. Nu tänkte jag dock att vi skulle försöka skärpa oss de veckorna som är kvar. Jag tror det kan vara roligt att ha kvar sen. Lägger därför ut dem här så att jag själv, om inte annat, kan se hur graviditeten går framåt!!

Av Ida-Marie - 5 januari 2013 09:03

Jag känner att jag, trots den naturliga graviditetsanledningen, har svårt att tycka att det är okej med viktuppgång. Jag har aldrig i hela mitt 27-åriga liv vägt såhär mycket. Just nu är jag uppe i ca 62kg. 10kg mer än första gången vi var hos barnmorskan. Detta med vetskapen om att det är hela 3 månader kvar (nästan). Vart ska det sluta? Kommer jag att kunna gå ner dessa kilo sen? Jag hoppas innerligt att svaret på den sista frågan är JA!! Om jag själv fick bestämma så skulle jag vilja ner till 49-50kg. Dock förstår jag ju att kroppen har förändrats en del under graviditeten och att det kanske inte är möjligt nu. Vi får se hel enkelt!! Jag ska i alla fall försöka släppa dessa tankar och låta framtiden rulla på istället.

Vi går in i vecka 30 i morgon. Sjukt! Jag längtar och längtar och längtar!! Hoppas så att allt ska gå bra. Har ramlat in på massa skräckhistorier om barn som dött sent i magen, med mera, de senaste dagarna. Vi får hoppas att inget sådant händer oss! Jag vet inte hur jag skulle orka en sån sak. Det känns som att man redan skapat ett band till den sparkande lilla parveln i magen!

Igår satt vi och klurade på namn. En kompis fick en dotter igår eftermiddag och hon fick namnet Julia. Det är det namnet som legat högst upp på vår lista, men nu känns det inte lika självklart. Blir lite konstigt! Känns lite tungt på sätt och vis, men men... Namnet är inte struket helt från listan än. Vi har ju lite andra namn också som vi båda tycker om. Det är dock inte lätt!!! Som jag sa till mannen min häromdagen: "kan det inte bara komma ett namn till mig". Haha, det vore så skönt. Så mycket enklare.

Hm.. klockan är nio. Undrar jag om jag får min man med mig upp på lite frukost. Jag skulle vilja börja dagen nu. Vi ska handla lite. Fylla upp frysen! Sedan kommer två kompisar till Christoffer hit för att titta på hockey. Jag ska ställa mig och baka under tiden tror jag!! Känns mer lockande än en hockeymatch på tv.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards