Alla inlägg den 16 november 2014

Av Ida-Marie - 16 november 2014 21:00

Lite mer än en månad kvar till jul och de första julklapparna är beställda. Känns skönt att vara ute i god tid. Det finns trots allt lite annat som tar upp vår tid den närmsta tiden. Allt för att minimera risken för stress.

Jag ska strax gå upp och lägga mig. Ögonen står i kors och lillan hostar för fullt däruppe så vi får nog vara beredda på ytterligare en jobbig natt. Nu har vi i alla fall varit iväg till vårdcentralen och fått hostmedicin, samt penicillin, så det borde vända om ett par dagar.

Godnatt!!

Mammas älskade lilla nissa under hennes första jul.

Av Ida-Marie - 16 november 2014 13:49

Sitter i soffan med en sovande tjej i famnen. Enda sättet för att hon ska få sova utan att den rejäla hostan väcker henne om och om igen. Dryg förkylning detta. Både för henne och för mig. Igår kändes det som att det höll på att vända för min egen del. Som om energin höll på att komma tillbaka. Idag känns det som att huvudet ska sprängas. Må bero en del på sömnbrist, men nu är vi minsann trötta på att inte må bra. Jag vill börja jobba på onsdag igen.

Av Ida-Marie - 16 november 2014 04:39

Lillans hosta ställer till det ordentligt för henne när hon ska sova. Strax efter tio fick jag bära över henne till oss och därmed gå och lägga mig själv. Drygt nog så virvlade tankar i skallen på mig, så jag somnade inte förrän kring midnatt. Halv ett vaknar O och är hysterisk. Därefter vaknar hon till och hostar, jämrar sig och letar efter nallen med jämna mellanrum. Detta fram till klockan tre. Då blir det hysteri igen. Hon tycker bestämt att vi ska gå ner till soffan. Efter ett antal försök att lugna henne, så ger jag med mig. Där nere låg vi fram till för en stund sedan och hostade ikapp, samt tittade på Youtube-klipp. Nu har jag fått henne att somna om i vår säng igen.

Som vanligt är det största problemet att somna om själv. Huvudet bultar och ögonen svider, men hjärnan vill inte koppla av. Vart sitter av- och påknappen?

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards