Alla inlägg den 18 november 2014

Av Ida-Marie - 18 november 2014 22:53

Känslan av att man börjar bli frisk, att energin är på väg tillbaka, är väldigt skön. Jag skulle dock, alla dagar i veckan, byta plats med vårt lilla gryn just nu. Hostan vill verkligen inte ge vika och de senaste två dagarna har hon blivit ännu tyngre i sin andning. Hon har viljan att leka, men bara efter en liten stund så flåsar hon som bara den. Dessutom rosslar det i bröstet på henne. Speciellt under natten. Usch! Jag ska ringa BVC i morgon så får vi se vad de säger. Såhär ska hon ju inte behöva gå hur länge som helst. Hon har ju inte direkt blivit bättre sedan hon fick medicinerna heller. Snarare tvärtom. Det enda som försvunnit är ju febern och det är vi såklart tacksamma över.

Jaja, nu hoppas vi på en okej natt och att de på nått sätt kan hjälpa oss i morgon när jag ringer.

Av Ida-Marie - 18 november 2014 13:50

Nu sover O i min famn för tredje gången idag. Kan vara penicillinet som gör henne så trött. Hoppas hon sover bort allt det onda nu!!!

Av Ida-Marie - 18 november 2014 13:08

Min fina röda färg i håret försvann redan första tvätten. Slängde i en på egen hand igår, men lyckades nog bara förvärra det. Nu blev det mer åt det rödbruna hållet än åt det intensivröda. Känner mig så jäkla besviken och allt annat än snygg. Ska låta det vara i ett par veckor och sedan får vi se om de kan göra något åt det på salongen igen.

Hm, blir smått trött på mig själv ibland!!!!

Av Ida-Marie - 18 november 2014 07:27

Jag och Elin diskuterade hur våra senaste veckor har sett ut....

Halsfluss, feber, virusblåsor, bakterie på luftvägarna, brännskada, svinkoppor, utomkvedes, höstblåsor, hosta, lågt järnvärde, bihåleinflammation.

5 av 6 har varit drabbade i våra familjer och den sista, nämligen C, börjar också känna sig krasslig så än är väl inte listan slut. Nu tycker jag minsann att vi förtjänar en sjukdomsfri december. Oerhört önskvärt!!

Nu har i alla fall både jag och O fått varsin penicillinkur. Borde få detta att vända inom ett par dagar. Blir tvungen att vabba imorgon, men på torsdag hoppas jag innerligt att vi är tillbaka till förskola och jobb. Dels för att jag vill ha en frisk liten sessa igen, men också för att jag längtar tillbaka till vardagen. Längtar faktiskt till jobbet. Det är ju ett gott tecken.

Igår kväll kom Elin förbi med en påse krya-på-bullar. De fick oss genast lite piggare. Mums!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards