Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Tjockis!!

Av Ida-Marie - 5 januari 2013 09:03

Jag känner att jag, trots den naturliga graviditetsanledningen, har svårt att tycka att det är okej med viktuppgång. Jag har aldrig i hela mitt 27-åriga liv vägt såhär mycket. Just nu är jag uppe i ca 62kg. 10kg mer än första gången vi var hos barnmorskan. Detta med vetskapen om att det är hela 3 månader kvar (nästan). Vart ska det sluta? Kommer jag att kunna gå ner dessa kilo sen? Jag hoppas innerligt att svaret på den sista frågan är JA!! Om jag själv fick bestämma så skulle jag vilja ner till 49-50kg. Dock förstår jag ju att kroppen har förändrats en del under graviditeten och att det kanske inte är möjligt nu. Vi får se hel enkelt!! Jag ska i alla fall försöka släppa dessa tankar och låta framtiden rulla på istället.

Vi går in i vecka 30 i morgon. Sjukt! Jag längtar och längtar och längtar!! Hoppas så att allt ska gå bra. Har ramlat in på massa skräckhistorier om barn som dött sent i magen, med mera, de senaste dagarna. Vi får hoppas att inget sådant händer oss! Jag vet inte hur jag skulle orka en sån sak. Det känns som att man redan skapat ett band till den sparkande lilla parveln i magen!

Igår satt vi och klurade på namn. En kompis fick en dotter igår eftermiddag och hon fick namnet Julia. Det är det namnet som legat högst upp på vår lista, men nu känns det inte lika självklart. Blir lite konstigt! Känns lite tungt på sätt och vis, men men... Namnet är inte struket helt från listan än. Vi har ju lite andra namn också som vi båda tycker om. Det är dock inte lätt!!! Som jag sa till mannen min häromdagen: "kan det inte bara komma ett namn till mig". Haha, det vore så skönt. Så mycket enklare.

Hm.. klockan är nio. Undrar jag om jag får min man med mig upp på lite frukost. Jag skulle vilja börja dagen nu. Vi ska handla lite. Fylla upp frysen! Sedan kommer två kompisar till Christoffer hit för att titta på hockey. Jag ska ställa mig och baka under tiden tror jag!! Känns mer lockande än en hockeymatch på tv.

 
 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 09:10

Vet inte hur jag kom in på din blogg.

Men grattis till graviditeten. :)
När är du beräknad?
De där med vikten kan man ju aldrig rå för. Jag är väldigt glad att jag inte gått upp något än och är i vecka. 35 (34+3)

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 09:14

Tack! :-) Vi är beräknade till den 23 mars. Känns långt kvar, men samtidigt så vet jag att tiden går väldigt fort!! :-) När är ni beräknade?

Oj inte nåt? Har du mått dåligt eller så? För en graviditet väger ju bara den i vanliga fall :-).

Är det första barnet?

 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 09:28

Okej men tiden går fort de vill ja lova. :)

vi är beräknade till den 12 februari så inte långt kvar alls. Tror inte jag går över tiden heller. Så 38 dagar kvar till BF...

Ja mådde dåligt dom första 20 veckorna, men nu äter jag som en gris men de tar fortfarande av min kropp.
Detta är min andra graviditet och med sonen gick jag upp 3 kilo allt som allt..

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 09:32

Åh vad spännande att snart vara där :-). Ja vi är minsann snart där vi med, men den otroliga längtan gör veckorna lite segare.

Ja okej. Ja jösses då har du klarat dig bra viktmässigt. Min mage är stor och tung bara den :-).

Jag mådde illa i 13 veckor, men hade inga problem med att äta ändå :-).

 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 09:41

Jo visst är de spännande att snart vara där, men de skrämmer mig samtidigt. Är så rädd att vi inte ska hinna in till förlossningen m.m Då förlossningen med sonen tog ca 5-6 timmar och dom säger ju de att andra grav går fortare och då genom att halvera tiden och vi har 1 timmes bilkörning till förlossningen.. Så de skrämmer mig.

Jo så ja ska verkligen inte klaga.. :) och jag har inte heller börjar samla på mig vätska... Kan fortfarande ha förlovnings och vigselringen på mig. :) Men magen är otymplig.. :)

Vet ni va de är för en liten parvel som gömmer sig där inne???

Usch för att må illa... Men ändå skönt att du kunnat äta.. Ja fick knappt i mig nått.. :)

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 10:10

Ja det kan jag förstå. Det kommer dock säkert gå jättebra ska du se :-). Vi har bara 15minuters resväg så det känns skönt!!

Åh vad skönt! Jag domnar och svullnar lite om händerna på mornarna. Men det försvinner snabbt :-).

Det är en liten flicka i min mage! Vet ni? :-)

Ja illamåendet hade man gärna hoppat över, men som du säger är det skönt att i alla fall kunna äta. Då får man lite energi i alla fall!!!

 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 10:18

Jo vi får hoppas, barnvakten ska ju hinna hit med... Va skönt med bara 15 mins resväg...

Åh va mysigt. :) har ni något namn? :)
Vi väntar med en liten flicka.. :)

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 10:27

Jaha vad mysigt! Ja vi har Julia och Malwa högt upp på listan. Sedan finns det lite andra också som vi smakar på :-). Ni då? :-)

 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 10:39

Okej va skönt att ha några namn.. :)
Här har vi bara ett gemensamt flicknamn och de är Wilma. Så om det inte är en Wilma som tittar ut så har vi problem... :)

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 10:42

Hehe ja men det är verkligen INTE enkelt detta med namn!!! :P

 
Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

Madde- mamma till Elias & lillasyster i magen

5 januari 2013 11:18

Ne de är de verkligen inte.. :) hehe

Men sonen hade vi många namn och hade ett favorit namn och när han väl kom ut så stämde de inte.. O då blev de att leta nytt.. Så de känns lite jobbigt då vi bara har ett namn denna gång. :)

http://stromgren.bloggplatsen.se

Ida-Marie

5 januari 2013 15:55

Ja jag känner att vi också bör ha i alla fall ett par som man är överens och nöjda med. Det känns dock som inför julafton. Man vet inte alls vad man önskar sig förrän julafton har passerat. Då helt plötsligt kommer man på massa. Tänk om det blir detsamma med namn?! Man kommer inte på det där perfekta jättefina namnet förrän det är för sent haha :-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards