Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

För mycket tid?

Av Ida-Marie - 13 januari 2013 11:36

Helgerna är jobbiga nu för tiden! Jag har för mycket tid att tänka och blir galet stressad över allt som ska vara iordning tills det att bebis kommer. Jobb, hockey med mera tar ju tid från allt annat, så tiden till att ordna med dessa saker blir ju begränsad. Känns som att det är massor att hålla koll på och jag är både stressad, har ont och har dåligt minne just nu. Allt känns snurrigt och magkatarren, sammandragningarna, sant ryggen gör mig påmind om att jag måste varva ner. Stressa mindre, vila mer. Men vet inte hur det ska gå till riktigt?!

Jaja vi får hoppas att det lägger sig snart och att jag snart har kontroll över läget!!

 
 
Ingen bild

Evelina

13 januari 2013 13:38

Jag vet precis hur det känns, jag var minst lika stressad när det började närma sig slutet av graviditeten. Man ville att ALLT skulle vara fixat, jag städade varenda liten låda och vrå. Förberedde allt! Men i efterhand insåg jag att jag inte hade behövt göra något av det. När bebis väl hade kommit var det bara oss han behövde, närhet och mat. Och det var bara honom jag behövde. Det kunde ha sett ut som ett bombnedslag hemma, vi hade kunnat stå utan både skötbord och alla de tjugotals ombyten vi köpt till honom. För i början spelar allt sånt ingen roll. Det kommer bara att vara Du, din sambo och ert barn. Allt praktiskt glöms bort där i början. Så vila och njut den sista tiden :) Det önskar jag att jag hade gjort! det går att ordna saker även när bebisen kommit!

Ida-Marie

13 januari 2013 22:42

Jag har hört andra säga samma sak och många gånger försöker jag tänka på det och varva ner, men ibland går hjärnan på högvarv. Jag går hem med gravidpenning från och med den 23 januari. Jag hoppas innerligt att jag ska kunna slappna av och njuta då istället för att stressa upp mig. Det är i alla fall skönt att höra att all denna stress och press är onödig för då kanske jag kan släppa lite på alla måsten och bara tillåta mig själv att längta efter den lilla!! Tack!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards