Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Ida-Marie - 3 oktober 2015 21:14

Det finns ju massor med myter om vad som kan trigga igång en förlossning. Vila, färsk ananas, promenader, trappgång, hallonbladste, sex och så vidare... Jag tror dock inte att det finns något som hjälper mer än att vänta. Tyvärr hehe.

Idag har jag i alla fall gjort allt annat än vilat. Jag och svägerskan började med barnloppis. Köpte lite leksaker, samt en klänning till O och ett babynest till bebisen. Därefter styrde vi mot centrum och marknaden. Åt en god lunch på stan och jag fick med mig kokosbollar, samt en mössa till O hem. Vi hann efter detta med en fika tillsammans med våra kära sambos och barn innan vi drog vidare på ett Mary Kay - party. Mysig eftermiddag med mina fina brudar och några hundralappar fattigare. Väl hemma igen blev det matlagning till lilla familjen, samt svärföräldrarna. Och nu, ja nu har jag landat i sängen för att säga adjö till ännu en dag. Ännu ett steg närmre målet!

Godnatt!!!

Av Ida-Marie - 3 oktober 2015 07:20

Igår natt beställde jag en ny mobiltelefon. De nya mobilerna 6S och 6S+ släpptes. Jag valde en Rosa (rosé tror jag bestämt den hette) 6S. Hoppas innerligt att jag ska bli nöjd. Det ska tydligen vara en jättebra kamera i den, vilket är vad jag ser mest fram emot med den. Jag ska beställa ett fint skal till den så att den håller sig hel och fin så länge som möjligt.

Idag är det lördag och dags för loppisrunda, samt en promenad på stadens marknad. Kanske kan denna sysselsättning få bebis att vilja ploppa ut.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards