Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Ida-Marie - 9 oktober 2015 17:41

Då håller jag min nya iPhone 6s i handen. Känns ungefär som min 5s bara det att den är lite större och tunnare. Då har jag dock inte testat kameran ännu. Har hört att den ska vara riktigt bra. Skulle ta en selfie för att testa om det inte vore för att jag är helt galet trött just nu. Ligger i sängen och försöker varva ner lite innan det är dags för tjejkväll. Känns som att jag egentligen borde stanna hemma och vila, men jag ser fram emot att träffa brudarna. Jag vet ju inte när det blir av härnäst annars.

Idag har vi ju spenderat hela förmiddagen på öppna. O var på ett gräsligt humör innan vi åkte, men väl där vände det. Tur var väl det. Hade aldrig orkat denna dag annars. Jag är helt slut bara av att vara höggravid just nu. En trotsig liten brud på det är ingen höjdare vill jag lova.

Av Ida-Marie - 9 oktober 2015 06:30

Nu har vi passerat bf-datumet och igår gjordes ännu ett besök hos barnmorskan. Bebis är nu fixerad och hon gjorde en hinnsvepning på mig. Det var lite uppmjukat, men hade ännu inte hänt så mycket mer än så. Hon kom tyvärr inte åt ordentligt så om det gav någon effekt är svårt att veta, men alltid värt ett försök. Jag frågade om detta innebar något. Att det kommer att dröja?! Hon sa dock att det inte betyder något alls. Att det kan sätta igång när som helst. Hon sa också att om jag mot förmodan skulle bli igångsatt så är min kropp redo för det eftersom det är uppmjukat. Låter ju bra!! Sååå, nu fortsätter vi att vänta då!

Idag åker jag och O till Öppna förskolan. Måste hitta på något för att få tiden att gå. O är dessutom i en otroligt påfrestande period då hon testar sin mors tålamod mest hela tiden. Hon testar gränser något extremt mycket. Underbart nu när man inte är på topp och har noll tålamod. Vilket säkert spelar in en hel del tyvärr. Försöker välja våra fighter. Älskade, bestämda unge! Tur att jag älskar dig gränslöst!

Ikväll ska jag förmodligen på tjejkväll. Önskar ju att jag hellre fick besöka förlossningen, men om det ändå inte blir av just ikväll så känns en tjejkväll perfekt. Ska bli väldigt mysigt att få en kväll med mina flickor. Var alldeles för längesen!!

Hoppas ni får en bra dag!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards