Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Ida-Marie - 13 oktober 2015 22:36

Jag har bokat in mig på en föräldragruppskväll, med trots som tema, nästa vecka. De vet om läget, så jag deltar ju om bebis inte har anlänt då. Det ska bli riktigt intressant att diskutera vad som är så oerhört aktuellt för oss just nu. O är ju inne i en riktigt jobbig period. Både för oss, men kanske mest för henne själv. Hon kan bli så extremt arg. Sådär tonårsilsk så att hon stampar och vrålar mot en. Hihi, blir nästan lite full i skratt när jag tänker på henne. Vad mycket känslor i en sådan liten kropp. Älskade lilla hjärtat! Hon har också kommit in i en period då hon slutat att lyssna på vad man säger. Vanligtvis är hon enkel att diskutera med. Bra på att lyssna när man förklarar saker och ting. Nu är det ignorans eller testning av gränser mest hela tiden. Jag känner dock att det ibland är mitt fel att det blir värre än vad det skulle behöva vara. Jag har inte samma tålamod nu när jag inte mår helt bra. Hemskt att känna att det går ut över henne, men jag är ingen supermorsa. Finns de ens?!

Nu ska jag strax ge mig på en natts sömn och möta vår 6:e dag att gå över. Ska försöka skapa en bra dag med O. Så lite tjat som möjligt och så få tjafs som möjligt. Jag ska fokusera på de bra stunderna. De stunderna är ju faktiskt fler!! Som tur är!

Jag älskar dig min finaste!!!!

Av Ida-Marie - 13 oktober 2015 15:32

Idag är vi i vecka 40+4. Jag känner mig skitjobbig som är så extremt negativ. Jag kan verkligen inte tänka på nåt annat än bebisen och NÄR den tänkt komma. Jag är så sjukt klar nu. Så sjukt trött och bitter. 10 dagar kvar innan vi ens får komma in för en igångsättningsplan. Skulle vi gå ända tills dess och de säger att jag får komma tillbaka om en eller ett par dagar så blir jag galen. Eller jag kommer antagligen att bryta ihop. Det gör jag ju redan som det är nu när jag är som känsligast!

O har frågat ett flertal ggr om inte bebisen kommer snart. Hon har dessutom, de två senaste dagarna, kollat i spjälsängen om bebisen har kommit. Hon har samma dåliga tålamod som sin kära mor. Vad som är till hennes fördel i detta är tidsperspektivet. Hon har inte riktigt koll på det ännu. Själv känner jag av varje minut av vareviga dag. Japp, så synd är det om mig haha. Negativ som sagt!!! Gaaah!!!

Längtar tills jag skriver ett sådant här boooring inlägg och det sedan följs av ett "rosa-moln-inlägg", som vi såklart får hoppas att det blir. Kan ju inte gå och förvänta mig något annat.

Kom nu vår älskade lilla son/dotter, syster/bror. Vi längtar så vi blir tokiga här hemma!!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards