Alla inlägg under mars 2013

Av Ida-Marie - 18 mars 2013 21:49

Snacka om berg- och dalbana idag! Har haft mer ont i magen än vanligt. Hoppet kommer. Smärtan stegras inte. Hoppet försvinner. Ena stunden känner jag mig lite hängig och det känns som att tårarna är väldigt nära. Andra stunden är energin tillbaka och jag plockar och fixar här hemma, tar ett bad och njuter av att dyka ner i min bok. Sjukt vad hormonerna spelar ett spratt med kropp, knopp och hjärta!

Idag fick jag en födelsedagspresent av min man. Fick den i förskott för att kunna lära mig lite om och med den innan lillan är här. Blev superglad. Var precis vad jag önskade mig!!! Tusen tack älskling!!

Jaha, nu är måndagen slut. Slumrar till och går tisdagen den 19/3 2013 till mötes. Godnatt!

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 21:42

Varma mackor, "Mästarnas mästare", coca cola, "Johan Falk" och det bästa av allt... mys med magen (som för övrigt precis börjat få massor med bristningar. wohooo?? grrrr!!).

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 16:21

Vissa har söndagsångest för att helgen är slut och det är dags för ännu en ny arbetsvecka i morgon. Jag har söndagsångest för att helgen är slut och andra har arbetsvecka i morgon. Främst min man såklart. Helgerna är underbara just för att jag har sällskap och tiden går fort förbi. Veckorna är såååå sega. Skillnad vore (som jag nämnt tidigare) om jag hade ork till att hitta på nåt. Jag tycker minsann bara att jag sover, äter och badar om dagarna. Låter kanske skönt i vissa människors öron, men efter ett tag blir det grymt drygt!

Skönt i alla fall att jag hittat lite nya böcker att gräva ner mig i. Ska eventuellt leta upp nåt skoj att virka också. Jag får ju trots allt räkna med ytterligare ca 15 ensamma dagar hemma.

Längtar redan till nästa helg. Den är dessutom uppbokad med massa kalas och roligheter. Extra härligt!

Hm.. just det ja. Kalas ja. Det kanske man ska ha när man själv fyller år?! Frågan är hur pass man ska planera och fixa inför det. Får nog ta det som det kommer. För trots mina motsatta försök så har jag ju ett starkt hopp om att jag har blivit mamma då. Då får sånna här planer skjutas fram en aning.

Hoppet är som sagt jäkligt svårt att tränga bort. Förhoppningarna finns där även om man verkligen försöker ignorera och sysselsätta sig med annat!! Trodde inte jag skulle hamna här, men jodå!

Hm?

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 14:00

Är det obligatoriskt för karlar att ha handen innanför byxorna när de slumrar till i soffan?!

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 13:33

Syns OCH KÄNNS att man blivit aningen svullen på sista tiden! Fötter, ben och ansikte är värst!!! Galet!!! Tänker ta fram trollspöt och trolla bort detta när lillan är här!

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 13:28

Min man ÄLSKAR att spela hockey. Hans dröm är att bli hockeyproffs och han har ju varit på god väg. På grund av en skada så fick han lugna ner sig och sedan dess fick han följa en annan framtid. Gör lite ont i mig ibland när jag ser vad gärna han hade önskat att han fick spela i högre divisioner. Göra det han älskar på ett seriösare plan. Men nu är det som det är och det är härligt att se honom lysa när han får gå på isen.

Igår spelade han match med jobbet. Bravida mot YIT. Förra året förlorade de och tyvärr fick de stryk även denna gången. Han var besviken (såklart), men hans sambo tyckte att han var såå dutti så!! Och så gjorde han ju mål dessutom!!

Hade jag kunnat så hade jag förverkligat hans dröm! Tror dock att jag på sätt och vis kommer att göra det inom en väldigt snar framtid. En annan dröm!!

Av Ida-Marie - 17 mars 2013 09:52

Nu har vi legat och myst en stund framför tv:n. Dags att kliva upp ur sängen och fixa i ordning lite frukost. Är sååååå törstig! Den senaste tiden hade det inte varit helt fel med ett kylskåp här uppe!!

Okej... 6 dagar till bf, högst 22 dagar till igångsättning! Kom igen! Kämpa kämpa!!!

Av Ida-Marie - 16 mars 2013 13:59

Ligger i sängen efter en timmes tupplur. Spenderade ca 30min på en barnloppis, 10min på Coop och sedan var jag heeelt slut. Köpte kexchoklad, nya böcker och myste ner mig i sängen. Ögonen gav vika ganska fort!

Nu ligger jag och känner efter lite. Smärtar lite i magen. Moler och så. Det gör det ofta nu för tiden och varje gång tänker jag "åh, nu? nu kanske det är på gång?". Blir lika besviken varje gång det försvinner istället för att bli mer regelbundet och kraftigare. Nu har jag en stark aning om att det kan bero på att jag behöver tömma blåsan. Men man kan väl få hoppas lite i alla fall hihi?!?!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards