Alla inlägg den 1 september 2015

Av Ida-Marie - 1 september 2015 22:30

Idag bestämde jag mig för att vi måste införskaffa en örontermometer. O blir jätteledsen nu för tiden när vi ska ta tempen i rumpan och jag känner mig som en hemsk människa när jag tvingas hålla i henne för att kunna ta den. Försökte med en muntermometer, men det var för svårt. Lyckades inte få ngt bra resultat alls eftersom hon inte ville ligga stilla. Älskade lilla hjärtat. Vill ju allt annat än göra dig illa. Så ja, en örontermometer ska köpas snarast!!! Frågan är bara vilken?! Det finns ju inte bara en sort. Såklart. Får sätta mig och läsa lite om dem, samt kolla över priserna.

Av Ida-Marie - 1 september 2015 20:01

C är ute och cyklar. O sover. Då passar jag på att värma mig en skål med ärtsoppa. Sjukt underskattat. Galet gott. Sedan hugger jag in på efterrätten. Lösgodis i mängder! Det framför bland annat Idol och Paradise Hotel. Det är en bra tisdag det!

Av Ida-Marie - 1 september 2015 14:39

Igår var det full rulle under eftermiddagen och kvällen. O:s Musiklek började och det var stor succé. Det var en halvtimmas sång- och rörelsesamling med massa nya låtar. Hon älskade det!!! Följde med på alla rörelser och instruktioner utan att jag behövde vara med och stötta. Min stora duktiga tjej.

Musikleken följdes av syskonprat för min del. Vi träffades några blivande 2-barnsmammor tillsammans med pedagogerna på Öppna förskolan. Vi diskuterade tankar, känslor och förberedelser inför vad som komma skall. Hur vi har förberett de blivande storasystrarna/storebröderna och hur vi tänker oss att de kommer att reagera med mera. Jätteintressant och roligt. Ser fram emot våra framtida träffar när bebisarna har anlänt. Längtar nu ännu mer efter bebis och syskonrelationen som O och den lilla ska skapa.

Idag har jag sovit under förmiddagen. Sedan hämtade jag O och vi slängde oss i duschen direkt. Är bjudna på fika hos svärmor i eftermiddag. C ska antagligen ut och cykla.

Men först... Frukt, film och mys i soffan. Du och jag min lilla trollunge. Du och jag!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards