Alla inlägg den 4 september 2015

Av Ida-Marie - 4 september 2015 23:01

Ikväll mår jag bättre. Varför vet jag inte, men bra skönt är det. Jag kan dock inte somna. Har tusen tankar om vad vi behöver göra innan lillfisen är hos oss. Börjar känna mig aningens stressad. Slängde i alla fall en drös med babykläder i tvätten idag. Sedan ska bb-väskan packas så gott det går i förväg. Bebisrummet ska göras i ordning och sängen ska städas ur, samt bäddas i ordning. Vi ska dessutom se över sängkläder till vagnen och få ordning på den. Än har vi ju inte hämtat den iofs, men ska nog göra det en eller kanske ett par veckor innan bf. Måste ju få hem den och testköra lite hihi.

Nä, ett försök till några timmars sömn kanske. Ska lägga mig och klura på namn. Det brukar ju leda mig in i sömn som ni vet. NattiNatt

Av Ida-Marie - 4 september 2015 06:35

O vaknar mellan 5:30-6:00 nästan varje morgon nu. Förbereder hon mig för tvåbarnslivet kanske? Hur som så är jag inte så galet trött på morgonen nu. Däremot så mår jag inte helt bra. Tredje dagen nu som jag har lite ont i magen och känner mig allmänt hängig. Kvällarna är värst. Då är det inte "lite ont i magen", utan snarare "rejält ont i magen". Det är ju bara 5 veckor till bf, högst 7 veckor innan bebis är här, så det är väl inte konstigt att det börjar kännas. Dock hade jag önskat att jag skulle få må bra till den dagen då det är dags på riktigt. För att få samla ork!

Idag har jag i alla fall valt att ha lilltrollet hemma. Vi börjar med mys framför Barnkanalen, ett bad, mysfrukost och sedan gör vi oss i ordning för en förmiddag på öppna förskolan. Kan inte bara sitta hemma för då blir O uttråkad och jag alldeles för trött. Känns underbart att det är fredag och helg snart!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards