Alla inlägg den 16 september 2015

Av Ida-Marie - 16 september 2015 23:04

På babyshowern som Elin anordnade för mig så fick alla gäster fylla i en bok där de gissar datum, tid, vikt, länge och kön på barnet. Samt ger namnförslag. Skitkul!! Än så länge är det datum från och med 1 oktober till och med 12 oktober. Om jag minns rätt. De flesta verkar tro att det blir en flicka och att hon inte blir större än 50cm. Ska bli intressant att se vem som är närmst!

Hur som så satte jag mig och skrev i min gissning idag. Därefter skrev jag i C:s gissning. När det var klart så visade jag honom vad jag hade gjort för egna gissningar. Det visar sig att vi gissar på förmiddag, samma datum, längd och samma kön. Skiljer sig några 100g på vikten, annars är det sjukt lika. Kan det ligga något bakom dessa gissningar?! Haha... Återstår att se! För min del får gärna alla ha fel och den lilla ploppar ut redan nu i september! Tålamod är ju verkligen INTE min starka sida!

Av Ida-Marie - 16 september 2015 22:56

Just nu tar rastlösheten över min kropp. Jag får galet ont i ryggen så fort jag anstränger mig lite, men jag kan ändå inte låta bli. Jag kan inte bara sitta på arslet eller ligga i soffan. Då skulle jag bli tokig. Idag har jag därför, tillsammans med min lilla trollunge, bakat chokladbollar och hallongrottor under eftermiddagen/kvällen. Något måste vi ju hitta på nu när de gråa höstdagarna smyger sig på.

I morgon förmiddag kommer några utav mina mammor hit på förmiddagen. Då ska de få provsmaka kakorna!! Hoppas de var mödan värt hehe. När C slutar ska vi hämta vagnen. Ska bli sjukt spännande. Minns knappt hur den känns att köra. Ska försöka komma ihåg att uppdatera med bild i morgon!

Jag då, mitt klantarsel, brände mig på kaminen idag. C skulle skapa lite mysstämning och jag lyckas lägga armen mot luckan när jag ska fylla på ved. Suck!!!

Av Ida-Marie - 16 september 2015 08:59

Idag blev det en blöt promenad till förskolan. Vi fick skynda dit, men hem kunde jag gå lite saktare då regnet lugnat sig en aning. Den där korta promenaden ger ändå ganska mycket. Jag som inte kan ge mig ut på några längre promenader just nu får i alla fall lite frisk luft. Bra start på dagen!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards