Alla inlägg den 23 september 2015

Av Ida-Marie - 23 september 2015 22:51

Ikväll bestod min middag utav vitlöksbröd med aioli till förrätt, sparrisrisotto med oxfiléskivor till huvudrätt och en kopp kaffe på det. Och detta med bästa sällskapet. Mina fina mammor. Helt klart en lyckad onsdagskväll!

Har lite ont i magen just nu. Min dumma trögmage som krånglar med mig!! Skulle önska att något i denna kropp fick fungera bra just nu!! Fast å andra sidan så vore det ju konstigt om inte tarmarna påverkades efter den extrema ommöblering som sker i magen under en graviditet. Sjukt egentligen hur allt kan hitta tillbaka till sin plats sen igen. Lika knasigt i tanken som det faktum att jag har vår lilla prins/prinsessa inom mig. Man blir nästan knäpp när man börjar tänka på det.

Av Ida-Marie - 23 september 2015 10:38

Då var näst sista, eller kanske förhoppningsvis sista, besöket hos barnmorskan avklarat. Huvudet är inte längre rörligt utan ruckbart. Härligt! Sf-måttet hade inte ändrats jättemycket, men det gick ett litet snäpp uppåt vilket räcker enligt bm. Hon kände och uppskattade barnets storlek och säger att detta inte är någon stor bebis och att det kan bara därför det planat ut lite på slutet. Inget att oroa sig över, vilket är huvudsaken!! Shiiiiit vad jag längtar nu!!! Jag är så nyfiken på om det är en liten gosse eller en liten tös. Tänk att vi lyckats hålla oss så lugna så länge. Nu börjar dock tålamodet tryta en hel del och nyfikenheten äter upp mig vissa stunder. Som tur är så har vi massor med saker inbokade de närmsta veckorna, vilket får både tid och tankar att sväva iväg!

Idag har mammas tjej blivit stor. Vi hade en diskussion i morse om huruvida vi ska göra med blöjan. Hon har varit blöjfri någon dag här och där, men jag är rädd att det bara har gjort henne förvirrad. Därför bestämde hon själv idag att nu är det dags att sluta. Nu ska hon bara ha blöja när hon ska sova och så får vi köra hårdträning med toalettbesök så att hon kommer in i den rutinen. Håll tummarna för att vi lyckas ganska smidigt nu. Vore underbart med endast ett blöjbarn i taget.

Nu ska jag och bebis vila en stund!!

Av Ida-Marie - 23 september 2015 07:19

Jag och C måste köpa en gåva från bebisen till O. Frågan är bara vad?! Vi får nästan åka iväg snart och se vad vi kan hitta.

O ska få välja ut ngt till bebisen också. Det är dock inte lika bråttom med det. Det kan ju till exempel O och C göra innan de kommer och hämtar oss på bb.

Jag funderar på att ta en runda på stan någon dag denna vecka. Vill ha en tunn snuttefilt till pyret! Vi får väl se vad jag har ork till!! En dag i taget!!

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards