Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Ida-Marie - 11 februari 2013 08:24

Nja det var väl att ta i va?! hehe Jag är absolut inget virkningsfreak (ännu). Men det är ett roligt tidsfördriv! Tänkte faktiskt försöka virka en filt av mormorsrutor. Måste dock bege mig till garnaffären först. Då vill jag nog ha Mamsen med mig! Ska ringa henne sen och fråga när hon har tid att följa med! Tänkte att det kan vara bra att ha med sig nåt sånt där till Sälen också!! Tror minsann det får bli en filt i grått och lila. Men vi får väl se när jag väl ser allt garn!

Nej nu har jag varit vaken länge nog. Ska försöka sova en stund. Känns lite skumt såhär när det börjar ljusna, klockan närmar sig halv nio och de flesta har eller ska kliva upp. Men så är det när inte sömnen är som den ska. Bäst att sova när kropp och själ kan och vill just nu!! Det är väl det som är underbart med att få beviljad graviditetspenning hihi.

Av Ida-Marie - 11 februari 2013 00:16

Jag som har svårt för att somna om när jag vaknar på nätterna, är tydligen väldigt känslig när det gäller vissa ljud under denna tid. Som jobbigast är Christoffers alla sovljud som han har. Han andas jättehögt, snarkar och smaskar i sömnen. Inte allt samtidigt, men de olika ljuden avlöser varandra. Det är säkert inte så farligt högt egentligen, men när man väl börjar höra ljuden så är det som att de ökar i ljudnivå. Detta får min irritation att växa till liv, vilket i sin tur gör att jag får ännu större problem att somna om. Stackars min kära sambo.... får ut för min sömnbrist haha. Vill ju inte gärna väcka honom och klaga heller. Dels hjälper det ju knappast för han gör det ju inte med flit, dels behöver han ju sova han som ska upp och jobba imorn. Öronproppar kanske snarare är lösningen på MITT problem?!?!

(Han är i alla fall bra söt när han sover min man!)

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards