Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Ida-Marie - 20 februari 2013 23:14

BM i förmiddags. Magen mättes till 33 cm (hm..kan ha varit 34). Blodtrycket låg på 128/40, sockret på 6,4 och lillans hjärtljud slog i 146 slag/minut. Hon ligger nedåt, men huvudet är lite ruckbart ännu. Kommer säkert att fixera sig snart trodde barnmorskan. Vi får väl se på mitt nästa besök den 6/3.

Lunchen med Sara gick snabbt som tusan. Hade så mkt att prata om och trevligt var det minsann. Njöt av att få komma ut lite bland folk också. Blir lätt att man stannar kring hemmaplan när man inte mår helt hundra i kroppen. Små utflykter är dock behövligt!

Shoppade lite nödvändigheter på stan innan jag for hemåt. Dessutom fann jag en onepiece som var oemotståndlig för en sådan som mig. Blev tvungen att skicka en bild till Christoffer och när han skrev att jag skulle köpa den.. Ja då köpte jag den ju såklart!!

Fick flera frågor på stan (kassörskor) angående när det var dags och om vi visste kön. En väldigt trevlig kvinna på Apoteket tyckte att jag hade pojkmage. Hon hade nämligen fött tre pojkar och sett ut som mig varje gång. Haha, ja det återstår att se då i så fall. Blir en pojk i rosa kläder den första tiden. Men vad gör väl det!

Av Ida-Marie - 20 februari 2013 03:34

Tänk... jag ligger vaken mitt i natten. Ovanligt? Nja, nej inte direkt nu för tiden. Får ta igen det när bebis kommit ut! Eller? Kanske snarare ska se det som ett förberedande inför vad som komma skall.

Denna kära vaken-natt beror på den härliga halsbränna som tar över ibland. Jag är sjukt trött och skulle nog kunna somna på några sekunder om jag väl la huvudet på kudden. Vilket jag inte vågar riiiktigt ännu. Har tagit äckelpäckelmedicin för halsbrännan och den måste få verka innan jag lägger ner mig. Men snart så. Snart ska jag lägga ner mitt huvud på kudden, somna på några sekunder och sova heeeela natten lång.

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards