Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Med inplanerade saker går dagen fortare!

Av Ida-Marie - 20 februari 2013 23:14

BM i förmiddags. Magen mättes till 33 cm (hm..kan ha varit 34). Blodtrycket låg på 128/40, sockret på 6,4 och lillans hjärtljud slog i 146 slag/minut. Hon ligger nedåt, men huvudet är lite ruckbart ännu. Kommer säkert att fixera sig snart trodde barnmorskan. Vi får väl se på mitt nästa besök den 6/3.

Lunchen med Sara gick snabbt som tusan. Hade så mkt att prata om och trevligt var det minsann. Njöt av att få komma ut lite bland folk också. Blir lätt att man stannar kring hemmaplan när man inte mår helt hundra i kroppen. Små utflykter är dock behövligt!

Shoppade lite nödvändigheter på stan innan jag for hemåt. Dessutom fann jag en onepiece som var oemotståndlig för en sådan som mig. Blev tvungen att skicka en bild till Christoffer och när han skrev att jag skulle köpa den.. Ja då köpte jag den ju såklart!!

Fick flera frågor på stan (kassörskor) angående när det var dags och om vi visste kön. En väldigt trevlig kvinna på Apoteket tyckte att jag hade pojkmage. Hon hade nämligen fött tre pojkar och sett ut som mig varje gång. Haha, ja det återstår att se då i så fall. Blir en pojk i rosa kläder den första tiden. Men vad gör väl det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida-Marie - 3 december 2016 23:19

Då var vi tillbaka till mina magproblem igen. Jag fick en tid hos en läkare på kirurgen för några veckor sedan och gick dit i tron om att han skulle undersöka mig och sedan boka in mig för operation, såsom läkaren på vårdcentralen hade sagt. Så blev ...

Av Ida-Marie - 25 november 2016 22:52

Förra fredagen ställde jag alarm på mobilen för första gången på en evighet. Klockan 04.50 på lördagsmorgonen klev jag upp och gjorde mig redo för en tripp söderut med tre av mina brudar. Efter några timmar med många avbockade samtalsämnen och några ...

Av Ida-Marie - 10 oktober 2016 10:29


Denna vecka ska det städas och förberedas inför helgens ettårkalas. Snickerskakan är klar, sedan ska det bli en våningstårta och små shotglas med ahlgrensbilar-pannacotta. Detta är ju dock inget som vår lilla jubilar kan äta, så vi ska försöka hitta ...

Av Ida-Marie - 6 oktober 2016 07:40


Vilken jäkla natt. Malva vaknade strax efter 10 och var helt hysterisk. Hon blev bara nöjd när vi gick ner till vardagsrummet. Försökte med allt, men hon vägrade. Klockan 00:45 gav hon upp i min famn med babblarna som bakgrund. Därefter vaknade hon t...

Av Ida-Marie - 4 oktober 2016 15:58


Ibland när jag ska skriva ett inlägg så tänker jag att jag ska skriva om något annat än barnen. Så blir det dock sällan. Svaret på varför är inte speciellt svårt. Barnen är min vardag, min helg och mitt liv. De är en del av mig. Mitt fokus ligger på ...

Presentation


Jag och min sambo har precis flyttat in i vår nyköpta villa tillsammans med vår lilla hankatt Musse. I mars 2013 beräknas vår lilla parvel komma till världen. Vi njuter av vad livet har givit, ger och kommer att ge oss.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards